زومجی: معرفی مستند Atari: Game Over

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
مستند «آتاری: گیم اُور» به شکست بزرگ بازی «ای‌.تی» می‌پردازد. بازی‌ای که به عنوان بدترین بازی تاریخ شناخته می‌شود. اما آیا حقیقت چیزی است که همه باور دارند؟ زومجی در تازه‌ترین مقاله بخش گیشه به این مستند جالب پرداخته و نگاهی به یکی از افسانه‌های عجیب تاریخ بازی‌های ویدیویی انداخته است.
تبلیغات

براساس افسانه‌ی «ای.‌تی» که بین همه دهان به دهان می‌شد، وقتی آتاری متوجه شد که میلیون‌ها نسخه کارتریجی که از «ای‌.تی» ساخته، بیشتر از مقداری است که به فروش برسند، کمپانی تصمیم گرفت تا مدارک به جا مانده از اشتباه بزرگ‌شان را نابود کند. مشکل بازی این بود که شخصیت اصلی بازی یعنی ای‌.تی بارها به درون چاهی سقوط می‌کرد که راهی برای فرار نداشت و همین بازی‌کننده‌ها را کفری کرده بود. خب، در چرخش عجیب سرنوشت، بازی‌ها به بیابان‌های آلماگوردوی ایالت نیو مکزیکو فرستاده شدند تا در چاه‌های دفن زباله خاک شوند. یا حداقل افسانه‌ای که در طول این سال‌ها پیرامون این بازی شکل گرفته، چنین عقیده‌ای دارد. تمام حرف‌ها و انگشت‌هایی که به طرف «ای‌.تی» به عنوان بدترین بازی تاریخ نشانه رفته‌اند و گناهش را سنگین‌تر جلوه می‌دهند این است که بسیاری باور دارند این شکست «ای‌.تی» بود که باعث شد آتاری، بزرگ‌ترین کمپانی کنسول و بازیسازی آن دوران، با مخ زمین بخورد و صنعت بازی‌های ویدیویی تا مرز انقراض پیش برود. اما آیا مسبب این اتفاقات فاجعه‌بار زیر سر یک بازی بود؟

مستند «آتاری: گیم اور»  درباره‌ی ظهور و سقوط کمپانی آتاری و نقشی که «ای‌.تی» در این میان بازی کرده، در طول مدت زمان یک‌ساعته‌اش به کندو کاو جذاب و احساسا‌ت‌برانگیزی درباره‌ی این برهه از تاریخ بازی‌های ویدیویی تبدیل می‌شود که هیچ گیمری نباید آن را از دست بدهد.

برای مشاهده کامل مطلب گیشه: معرفی مستند Atari: Game Over به زومجی مراجعه کنید.

atari game over tv 374575208 large 331f6

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات