زومجی: نگاهی به وضعیت پلتفرم پی‌سی در سال ۲۰۱۵

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
پی‌سی، این پلتفرم قدیمی و محبوب، سال‌های سال است که یار وفادار دوست‌داران بازی‌های ویدیویی بوده و هر ساله هم با عرضه سخت‌افزار‌ها و امکانات جدید تکامل پیدا می‌کند. ولی سال ۲۰۱۵ برای این پلتفرم چگونه بود؟ آیا پی‌سی سالی موفقیت‌آمیز را پشت سر گذاشت؟ زومجی در مقاله‌ای به بررسی وضعیت پی‌سی گیمینگ در سال ۲۰۱۵ پرداخته است.
تبلیغات

بازی‌های ویدیویی هر ساله پیشرفت‌های زیادی را تجربه می‌کنند و گاهی این پیشرفت به حدی است که تفاوت بین بازی‌های سال پیش و امسال، همانند تفاوت بین تماشای فیلم‌های رنگی و سیاه‌سفید می‌شود. بدون شک در برابر این تغییرات و پیشرفت‌ها، نیاز به داشتن سخت‌افزار جدید‌تر و بروز‌تر غیر‌قابل اجتناب است و هر ساله شاهد عرضه سخت‌افزار‌های جدیدی هستیم که به لطف آن‌ها، روز‌بروز مرز بین واقعیت و دنیای بازی‌های ویدیویی رو به کاهش است و همین امسال آثاری مثل Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یا Witcher 3: The Wild Hunt گرافیکی نشان‌مان دادند که همگان را به تحسین وا داشت. در این بین کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت با مشکلات بسیار زیادی، علی‌الخصوص در ابتدای عرضه بازی‌ها روبرو شدند و شاهد افت‌فریم شدید برخی آثار در روی این کنسول‌ها بودیم که البته بیش‌تر نه از ضعف سخت‌افزاری، که از عدم بهینه بودن بازی‌ها نشات می‌گیرد. در این بین پی‌سی به مراتب شرایط بهتری داشت و مخصوصا دارندگان سیستم‌های گیمینگ، حتی با وجود افت فریم برخی آثار هم توانستد تعداد فریم قابل قبولی برای داشتن یک تجربه روان دریافت کنند. در این بین عوامل متعددی بر وضعیت پی‌سی و اصطلاحا پی‌سی‌ گیمینگ در سال ۲۰۱۵ تاثیر داشت که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

برای مشاهده کامل مطلب نگاهی به وضعیت پلتفرم پی‌سی در سال ۲۰۱۵ به زومجی مراجعه کنید.

پلتفرم پی‌سی

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات