زومجی: موشکافی اسرار Game of Thrones: ریشه‌یابی نام مجموعه‌ی «نغمه‌ای از یخ و آتش»

پنج‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
در دنیای بزرگ و وسیعی مانند مجموعه کتاب‌های نغمه‌ای از یخ و آتش که منبع داستانی سریال بازی تاج و تخت به شمار می‌رود، همواره برای شناخت بیشتر، اطلاعات بسیاری برای کند و کاو وجود دارد. زومجی در یادداشتی مفصل، به ریشه‌های این داستان اعجاب‌انگیز و پرطرفدار پرداخته است.
تبلیغات

این کتاب‌ها با داستان‌هایی نو و از جنسی متفاوت با قصه‌هایِ روزمره‌یِ حاضر در دنیا، همواره برای دنبال کنندگان داستان‌های فانتزی‌حماسی، دوست‌داشتنی و شناخته شده بوده است. این روزها به کمک سریال «بازی تاج و تخت» که تبدیل به یکی از پر مخاطب‌ترین و جذاب‌ترین آثار حاضر در عرصه‌ی تلویزیون شده و طیف بسیار بیشتری از افراد را به سمت وستروس و ماجراهای بی‌نظیر شخصیت‌هایش کشانده است، نام «نغمه» را بیش از پیش از افراد مختلف می‌شنویم. دنیای «بازی تاج و تخت» یعنی مکانی که به اندازه‌ی سال‌هایی طولانی تاریخ دارد، شخصیت‌هایی تکرار ناشدنی را با خود یدک می‌کشد و از همه مهم‌تر همه‌چیزش را با نظم و برنامه‌ی مخصوص به خودش در داستان جای داده است. اگر بخواهیم صفحات خاصی از تاریخ این سرزمین را ورق بزنیم و یا سعی در گشودن تمام گره‌های حاضر در داستان داشته باشیم، قطعا به در بسته می‌خوریم. اصلا راستش را بخواهید، برای شناختن کامل دنیا و تاریخ «نغمه» یک کتاب مجزا با نام «دنیای نغمه‌ای از یخ و آتش» در ۶۰۰ صفحه! نوشته شده است، پس انتظار بیان همه‌چیز در یک و یا حتی چندین و چند مقاله از بنیان غلط است. با تمام این‌ها، در برخی یادداشت‌ها مثل این، می‌توانیم گوشه‌هایی از ماجراها را به شکلی دیگر و متفاوت نگاه کنیم و برای برخی چیزها، چند تئوری و فکر و ایده مطرح کنیم.

برای مشاهده کامل مطلب موشکافی اسرار Game of Thrones: ریشه‌یابی نام مجموعه «نغمه‌ای از یخ و آتش» به زومجی مراجعه کنید.

گیم آو ترونز

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات