زومجی: به مناسبت «روز بتمن»؛ نگاهی گذرا به فراز و فرودهای شوالیه تاریکی

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی دی‌سی دیروز را به عنوان روز بتمن نامگذاری کرد و همین مناسبت باعث شد تا زومجی نگاهی گذرا به این شخصیت در میان کمیک‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی با محوریت این شخصیت داشته باشد. اگر شما هم از دوست‌داران این شخصیت کمیکی دوست‌داشتنی و قدیمی هستید، مطالعه این مقاله می‌تواند مرور خاطرات نوستالژیک و جالبی از این مرد شنل‌پوش باشد.
تبلیغات

 امسال کمپانی دی‌سی ۲۶ سپتامبر را به عنوان «روز بتمن» معرفی کرده است. برخلاف تصور اولیه‌تان، ۲۶ سپتامبر در تاریخ کمیک‌بوک‌های بتمن نه روز تولد او است و نه روز مرگ والدینش که بسیاری از آن شب به عنوان شروع تغییر بروس وین یاد می‌کنند. در عوض، ۲۶ سپتامبر یک روز معمولی است که دی‌سی فقط برای جذب حواس مردم به محصولاتِ این شخصیت و افزایش فروش آن در نظر گرفته است؛ اما جدا از قلابی بودن این تاریخ یا اهداف شرورانه‌ی دی‌سی، این روز فرصت خوبی برای طرفداران شوالیه‌ی تاریکی است تا در کتاب‌فروشی‌های سرتاسر جهان گرد هم آیند و خاطراتشان از این شخصیت را مرور کنند، درباره‌ی فراز و فرودها و وقایع‌نگاری این شخصیت بحث کنند و درس‌هایی که از زندگی ابرقهرمانانه‌ی بروس وین یاد گرفته‌اند را برای یکدیگر یادآوری کنند؛ اینکه همیشه برای برخاستن باید سقوط کرد یا این عقاید و باورهای یک نفر است که هویتش را شکل می‌دهد. بتمن  به پولدارها و کاخ‌نشین‌ها یاد داد که از آن لامبورگینی‌هایتان فقط برای ولگردی و فخر فروختن استفاده نکنید! او به‌ ما یاد داد که از کشتن دشمنانمان خجالت بکشیم و در عوض با شکستن دست و پا و خرد کردن استخوان‌هایشان، آنها را برای سال‌ها با ضایعات نخایی خانه‌نشین کنیم! (اینطوری کیفش بیشتر است!) خب، حالا ما در زومجی به مناسبت این روز نگاه مختصری داریم به برخی از مهم‌ترین فراز و فرودهای بتمن در طول تاریخ این شخصیت:

برای مطالعه مقاله به مناسبت «روز بتمن»؛ نگاهی گذرا به فراز و فرودهای شوالیه‌ی تاریکی به زومجی مراجعه کنید. 

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات