زومجی: آشنایی با کنسول PiPP!N، اولین تلاش ناموفق اپل در صنعت گیم

چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
امروزه شرکت اپل به عنوان یکی از غول‌های تکنولوژی در جهان شناخته می‌شود که به دلیل اقدامات خلاقانه خود محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دارد. گوشی‌های آیفون، آیپاد، آیپد و سیستم‌های مبتنی بر مکینتاش نمونه‌های موفقی از محصولات این شرکت هستند. ولی در گذشته این شرکت پروژه PiPP!N را معرفی کرده بود که به دلایلی موفق ظاهر نشد.
تبلیغات

اپل در سال ۱۹۹۴، پیپین را به عنوان یک سیستم عامل متن باز مبتنی بر مک که قیمت پایینی داشت معرفی کرد تا بتواند کاربران رایانه‌های خانگی را به استفاده از سیستم‌عامل خود تشویق کند. آن زمان سیاست‌های اپل تفاوت زیادی با زمان حال داشت و این شرکت به سازندگان مختلف اجازه می‌داد تا از سیستم‌عامل پیپین استفاده کنند و تولید‌ کنند‌گان سخت‌افزار را به ساخت قطعات هماهنگ با پیپین تشویق می‌کرد. شرکت بازی‌سازی باندای نامکو که در آن زمان به دلیل ساخت بازی Power Rangers شهرت زیادی داشت، از این فرصت استفاده کرد و به اپل پیشنهاد داد با استفاده از سیستم‌عامل پیپین یک کنسول بازی تولید کند و وعده داد که از این کنسول پشتیبانی خواهد کرد. به سبب این پیشنهاد، کنسول Apple Bandai Pippin که به  PiPP!N شهرت داشت، معرفی شد. مشخصات سخت‌افزاری این کنسول در زمان خود بسیار جالب توجه بود و شامل سی-دی رام، حافظه قابل ارتقا و پشتیبانی از گرافیک‌های ۸ و ۱۶ بیتی می‌شد و از تجهیزات جانبی مثل ماوس و صفحه کلید هم پشتیبانی می‌کرد. علاوه بر این اپل از یک مودم داخلی در پیپین استفاده کرده بود که مهم‌ترین مشخصه این کنسول بود و توانایی استفاده از اینترنت، پیپین را از کنسول‌های دیگر بازار کاملا متمایز می‌کرد. کنترلر‌های بی‌سیم این کنسول، اپل جک نام داشتند و با ظاهر بومرنگ مانند خود که باعث راحتی استفاده از آن می‌شد، یک قدم از همتایان خود پیش بودند. خلاقیت‌های اپل در این قسمت به پایان نمی‌رسد و پیپین یکی از اولین کنسول‌هایی بود که قابلیت Backward Compatibilty را معرفی کرد و قرار بود نسل‌های آینده این کنسول بتوانند بازی‌های قدیمی را اجرا کنند.

برای مشاهده کامل این مطلب به زومجی مراجعه کنید.

اپل پیپین

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات