زومجی: سریال Mr Robot فصل اولش را با یک معمای جدید به پایان رساند

دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره یکی از بهترین سریال‌های تابستان امسال به پایان رسید. اپیزود آخر «آقای روبات» شاید نتیجه‌گیرانه نبود، اما بدون‌شک با  طرح سوال‌های درگیرکننده زیادی انتظار برای فصل دوم را سخت کرد. همراه نگاه زومجی به این قسمت باشید.
تبلیغات

سه روز از لحظه‌ی صفر، دوران جدید و تغییر دنیای بعد از عملیات هک سایبری بزرگ تاریخ توسط گروه اف‌سوسایتی گذشته است. اگرچه کل فصل منتظر دیدن زمان وقوع این رخداد بزرگ بودیم و تمام ۹ اپیزود گذشته را درگیر رسیدن به این نقطه سپری کردیم، اما اپیزود آخر «آقای روبات» از روی زمان اجرای عملیات و فشردن آن کلید قرمز عبور می‌کند و در وضعیتی شروع می‌شود که چند روزی از قرار گرفتنِ اقتصاد جهانی بر لبه‌ی صخره و زیر و رو شدن شرایط مردم گذشته است. این مهم‌ترین اتفاق غیرمنتظره‌ی این اپیزود بود که باعث شد این سریال قدرتمند را فعلا با مشغولیت ذهنی جذاب‌تری ترک کنم و احترامم نسبت به هوشمندی سازندگانش افزایش یابد. قطعا تصمیم به عبور از روی بخش محوری هک و پریدن به بررسی پیامد‌های آن، حرکت جسورانه‌‌ای از سوی سم اسمیل بوده است، اما آیا این تصمیم درستی هم محسوب می‌شود؟ معلومه که بله. بدون‌شک اگر سازندگان به همان روند پیش‌بینی‌شده‌ی معمولی سریال می‌چسبیدند و اتفاقاتِ زمان هک را نشان می‌دادند، ممکن بود باز الان راضی می‌بودیم و درباره‌ی چیزهای هیجان‌انگیز دیگری حرف می‌زدیم. اما اگر تنظیمات داستان و شخصیت‌هایش، مخصوصا در دو اپیزود گذشته، را در نظر بگیرید، می‌بینید این پیچش‌ داستانی چقدر با ماهیت سریال جفت‌و‌جور است و چقدر به غیرقابل‌پیش‌بینی‌شدن آن می‌افزاید.

برای مطالعه مقاله به زومجی مراجعه کنید

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات