شیائومی کد منبع اندروید 11 ردمی نوت 11 پرو را منتشر کرد

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تنها چند روز پس از عرضه سری ردمی نوت ۱۱ در چین، هم‌اکنون شیائومی کد منبع کرنل اندروید ۱۱ را برای ردمی نوت ۱۱ پرو منتشر کرده است.
تبلیغات

به گزارش گیزموچاینا، شیائومی کد منبع مدل ردمی نوت ۱۱ پرو را که از اعضای خانواده نسل جدید ردمی نوت به شمار می‌رود، منتشر کرده است. براساس کد منبع منتشر شده، ردمی نوت ۱۱ پرو با کد «Pissarro» شناخته می‌شود و در گیت‌هاب دردسترس عموم قرار گرفته است. برای کاربران عادی این خبر چندان اهمیتی نخواهد داشت، اما می‌تواند برای توسعه‌دهندگان و افرادی که در زمینه‌ی تغییرات کرنل اندروید مهارت دیده‌اند و می‌خواهند از حدود تعیین‌شده برای شخصی‌سازی، عملکرد و کارایی گوشی خود فراتر بروند، خبر خوبی باشد. کدهای منبع کرنل اندروید حاوی داده‌های مهمی هستند که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا بتوانند کرنل‌ها و رام‌های سفارشی خود را براساس آن‌ها تولید کنند.

سری ردمی نوت ۱۱ متشکل از مدل‌های ردمی نوت ۱۱، ردمی نوت ۱۱ پرو و ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس است. با شروع عرضه سری جدید ردمی نوت در چین، بازارهای دیگر از جمله هند، آمادگی خود را برای عرضه این سری اعلام کرده‌اند. گمان می‌رود محصولات جدید شیائومی برای عرضه در سایر بازارها با برخی تغییرات و لوازم جانبی اضافه همراه شوند. همچنین براساس حدس و گمان‌ها، ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۱ پرو به ترتیب با نام‌های شیائومی ۱۱آی و شیائومی ۱۱آی هایپرشارژ در بازار هند عرضه خواهند شد.

مدل پایه ردمی نوت ۱۱ از تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰ بهره می‌برد، درحالی‌که دو مدل دیگر از تراشه قدرتمندتر دایمنسیتی ۹۲۰ برخوردار خواهند بود. انتشار کد‌های منبع کرنل مدل ردمی نوت ۱۱ پرو به توسعه‌دهندگان این اجازه را خواهد داد تا رام‌های سفارشی خود را در این مدل به‌کار گرفته و میزان بهبود عملکرد تراشه به‌کار رفته در این گوشی را در مقایسه با رام اصلی گوشی بسنجند. تاکنون گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون به‌عنوان گوشی‌هایی با توانایی شخصی‌سازی و توسعه‌دهندگی بالا شناخته شده بودند؛ اما به نظر می‌رسد مدیاتک هم در این عرصه پای نهاده و با شرکت‌های سازنده برای انتشار کدهای منبع محصولات آن‌ها همکاری می‌کند.

انتظار می‌رود طی روزهای آینده، جزئیات بیشتری از قیمت و عرضه جهانی سری ردمی نوت ۱۱ اعلام شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات