افشای پیش‌نیاز سخت‌افزاری ویندوز ۱۲؛ از درایو SSD تا ۸ گیگابایت رم

دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو ویندوز / Windows در پس زمینه تاریک
منابع آگاه گفته‌اند مایکروسافت حداقل رم موردنیاز برای نصب ویندوز ۱۲ را به هشت گیگابایت افزایش می‌دهد و داشتن درایو SSD را اجباری می‌کند.
تبلیغات

درحالی‌که حداقل دو مورد از به‌روزرسانی‌های سری Moment ویندوز ۱۱ باقی مانده، مایکروسافت به آرامی در حال فراهم کردن پیش‌نیازها است تا سراغ سیستم‌عامل ویندوز ۱۲ برود. ویندوز ۱۲ فعلا نام رسمی سیستم‌عامل بعدی مایکروسافت نیست و تغییراتی که در قالب این سیستم‌عامل اعمال می‌شوند در به‌روزرسانی Next Valley دیده شده‌اند.

پانوس پانای، از مدیران ارشد مایکروسافت، پیش‌تر توضیح داده است که ویندوز به سمت استفاده‌ی گسترده از سیستم‌های ابری و هوش مصنوعی حرکت می‌کند، به‌همین‌دلیل بعید نیست که ویندوز ۱۲ تا حد زیادی روی هوش مصنوعی متمرکز باشد. مایکروسافت همچنین در تلاش است با کنار گذاشتن MSDT و VBScript امنیت ویندوز ۱۲ را افزایش دهد.

آن‌طور که Neowin می‌‌نویسد، مایکروسافت به چرخه‌ی سه ساله‌ برای انتشار نسخه‌های جدید ویندوز برگشته است. این یعنی به‌روزرسانی Next Valley یا ویندوز ۱۲ احتمالا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت در سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ پیش‌نیازهای سخت‌افزاری نسبتا سخت‌گیرانه‌ای روی کار آورد و بسیاری از کسانی که سیستم قدیمی داشتند نتوانستند ویندوز ۱۱ را به‌صورت رسمی نصب کنند. مدتی قبل گفته شد پردازنده‌های نسل ۱۴ میتیور لیک اینتل در زمان عرضه با ویندوز ۱۲ سازگار خواهند بود، اما احتمالا فعلا مشخصات پردازنده‌ی موردنیاز ویندوز ۱۲ نهایی نشده است.

رسانه‌های آلمانی می‌گویند ویندوز ۱۲ همچون ویندوز ۱۱ نیازمند TPM 2.0 خواهد بود. مایکروسافت در جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۱ پشتیبانی از SHA-3 را نیز اضافه کرده است. احتمالا مایکروسافت قصد دارد حداقل رم موردنیاز برای نصب ویندوز ۱۲ را به هشت گیگابایت افزایش دهد.

حداقل فضای ذخیره‌سازی موردنیاز برای نصب ویندوز ۱۱ مایکروسافت، ۶۴ گیگابایت است. فعلا نمی‌دانیم که ویندوز ۱۲ چه بخشی از فضای سیستم را اشغال خواهد کرد. ردموندی‌ها ممکن است نصب ویندوز ۱۲ را مشروط به درایو SSD کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات