بهترین آزمون ساز آنلاین رایگان؛ معرفی ۴ سایت ساخت آزمون

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دانش آموزی در برگزاری آزمون آنلاین
با روی آوردن مؤسسه‌های آموزشی به آموزش مجازی و آنلاین، آزمون سازهای آنلاین امروزه یکی از ابزارهای مهم آموزشی به‌شمار می‌آیند.
تبلیغات

موج آموزش مجازی از زمان شیوع ویروس کرونا شروع شد. آموزش مجازی به‌عنوان مهم‌ترین عوامل گسترش وبسایت‌های آزمون ساز شناخته می‌شود. آزمون‌سازها وبسایت‌های آنلاینی هستند که با فراهم کردن ابزار مناسب، به برگزاری آنلاین آزمون‌های تشریحی یا چهارگزینه‌ای کمک می‌کنند.

آزمون‌سازها دو بخش دارند؛ یک بخش آن فقط برای سازنده آزمون که می‌تواند دبیر باشد، فعال است و بخش دیگر آن برای داوطلب آزمون قابل مشاهده است. سرعت مناسب، امنیت بالا، رابط کاربری ساده و امکانات مناسب، ویژگی‌های یک سایت آزمون ساز خوب است که در این مطلب چند وبسایت آزمون ساز رایگان را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین آزمون سازهای آنلاین رایگان ایرانی

آزمون ساز پُرس‌لاین

لوگو وبسایت پرس‌لاین

پرس‌لاین یکی از معروف‌ترین و بهترین وبسایت‌های آزمون ساز ایرانی رایگان است. ثبت نام و ساخت آزمون در پرس‌لاین رایگان است و می‌توان از حساب کاربری گوگل و یاهو هم برای وارد شدن به این وبسایت استفاده کرد.

با وبسایت آزمون ساز پرس‌لاین می‌توان زبان آزمون را تعیین کرد و آزمون‌هایی با زبان‌های دیگر هم ساخت. زمان شروع و پایان آزمون توسط سازنده می‌تواند تعیین شود و نموداری برای تحلیل نمرات داوطلبان آزمون توسط پرس‌لاین طراحی می‌شود.

در برخی آزمون‌ سازها فقط با سیستم کامپیوتر امکان پاسخدهی وجود دارد و با دستگاه‌های دیگر مثل گوشی تلفن همراه و تبلت سازگاری ندارند؛ اما پرس‌لاین با همه دستگاه‌ها سازگار است. برگزارکننده آزمون در پرس‌لاین می‌تواند با فعال کردن گزینه مشاهده موقعیت مکانی، از موقعیت مکانی داوطلب آزمون مطلع شود.

کاربران می‌توانند به سؤالات آزمون برگزار شده در پرس‌لاین امتیاز بدهند تا برگزارکننده آزمون از کیفیت سؤالات مطرح شده مطلع شود.

برگزاری آزمون در پرس‌لاین رایگان است؛ اما برای دسترسی به امکانات بیشتر می‌توان از دو پنل حرفه‌ای و سازمانی استفاده کرد. پنل حرفه‌ای با قیمت ۲۰۰ هزار تومان برای اشتراک یک ماهه و پنل سازمانی با قیمت ۵۰۰ هزار تومان برای اشتراک یک ماهه قابل خریداری است.

آزمون ساز Eazm

صفحه اصلی وبسایت آزمون ساز eazm

آزمون ساز Eazm امکانات متفاوتی را به کاربران ارائه می‌دهد. برگزارکنندگان آزمون در Ezam می‌توانند آزمون را به دامنه اختصاصی خود وصل کنند تا نیازی به استفاده از دامنه وبسایت نباشد. امکان برگزاری آزمون‌های چهارگزینه‌ای و تشریحی در این وبسایت فراهم است.

برگزار کننده آزمون در وبسایت Eazm، می‌تواند در صورت تمایل از داوطلبان برای شرکت در آزمون وجه دریافت کند. به کمک ویرایشگر پیشرفته این وبسایت، عبارت‌های ریاضی به سادگی قابل طراحی هستند. بلافاصله پس از اتمام آزمون در وبسایت Eazm، شرکت‌کنندگان می‌توانند نمرات و کارنامه خود را ببینند.

استفاده از امکانات پایه آزمون ساز آنلاین Eazm رایگان است؛ اما برای بهره‌منده از امکانات بیشتر، باید از نسخه‌های برنزی، نقره‌ای، طلایی و پلاتینیوم استفاده کرد که قیمت آن‌ها سالانه از ۹۵ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

بهترین آزمون سازهای آنلاین رایگان خارجی

آزمون ساز Testportal

لوگو وبسایت Testportal

تست پورتال یکی از محبوب‌ترین وبسایت‌های آزمون ساز است که بیش از ۲٫۵ میلیون کاربر دارد. تست پورتال ادعا دارد آزمون‌هایی که در این وبسایت برگزار می‌شوند، امنیت بالایی دارند. این آزمون ساز با سرویس مایکروسافت تیمز هم سازگار است.

برگزارکنندگان آزمون در وبسایت تست پورتال می‌توانند سؤالات را با استفاده از هوش مصنوعی طراحی کنند. نتایج آزمون هم بعد از اتمام قابل مشاهده است. ساخت حساب کاربری در تست پورتال رایگان است اما برای دسترسی به امکانات بیشتر باید اشتراک استاندارد، حرفه‌ای و مکس تهیه کرد که قیمت آن ماهانه از ۳۵ دلار شروع می‌شود.

آزمون ساز Quiz Maker

صفحه اصلی وبسایت Quiz-Maker

آزمون ساز آنلاین کوییز میکر، یکی از آسان‌ترین پلتفرم‌های ساخت آزمون است. برای ساخت آزمون در این وبسایت نیازی به ثبت نام و ساخت حساب کاربری نیست. برگزارکننده آزمون می‌تواند با کم‌ترین پیش‌نیاز در این وبسایت آزمون بسازد.

در آزمون ساز کوییز میکر، می‌توان سؤالاتی را با استفاده از هوش مصنوعی طرح کرد تا شرکت کنندگان به آن‌ها پاسخ بدهند. رابط کاربری وبسایت Quiz Maker بسیار کاربرپسند است و به راحتی می‌توان با آن کار کرد. استفاده از امکانات این وبسایت برای کاربران کاملاً رایگان است.

آزمون سازهای آنلاین از مهم‌ترین وبسایت‌ها در کنار آموزش مجازی به شمار می‌روند که دغدغه استفاده از کاغذ و خودکار را برای دانش‌آموزان و دانشجوها کنار گذاشته‌اند. هر کدام از این آزمون سازهایی که معرفی شد، مزایا و معایبی دارند و شما باید بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را اننخاب کنید. اگر دبیری هستید که کیفیت برگزاری آزمون آنلاین برای شما مهم است، پیشنهاد می‌کنیم از این آزمون سازها استفاده کنید.

سوالات متداول زومیت

  • آیا فقط سوالات چهارگزینه‌ای در آزمون سازهای آنلاین ساخته می‌شود؟

    خیر؛ آزمون سازهای آنلاین از فرمت‌های متفاوتی برای طراحی سوال پشتیبانی می‌کنند.

  • آیا می‌توان با آزمون سازها پرسشنامه طرح کرد؟

    بله؛ بعضی از آزمون سازها از قابلیت طراحی پرسشنامه هم بهره می‌برند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات