۲۰ سایت جذاب و سرگرم کننده برای رفع خستگی

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
آیکون وب سایت در وسط صفحه و در پس زمینه اسکرین شات محو شده سایت های دیگر
سایت‌های مختلفی توسعه یافته‌اند که می‌توانید هنگام خستگی به آن‌ها سری زده و سرگرم شوید.
تبلیغات

اکنون سایت‌های بسیاری توسعه‌ یافته‌اند که می‌توان از آن‌ها برای انجام کارهای گوناگون کمک گرفت. از پلتفرم‌های انتشار ویدئو تا خرید و فروش آنلاین همگی سایت‌هایی هستند که روزانه کاربران بسیاری از آن‌ها بازدید می‌کنند.

گاهی اوقات به دنبال چیزی هستیم که بتواند سرگرممان کند. حل کردن معما، تماشای تصاویر خنده‌دار و خواندن مقاله‌های کاربردی تنها مثال کوچکی از مواردی هستند که قادرند این کار را انجام دهند.

در این مقاله سعی داریم به شما ۲۰ مورد از سایت های جالب جهان را معرفی کنیم. بعضی از آن‌ها علاوه‌بر گذران وقت می‌توانند برای انجام کارهای مختلف نیز به کارمان بیایند. فرقی نمی‌کند قیمت گوشی هوشمند شما چقدر باشد یا از چه رایانه‌ شخصی استفاده می‌کنید، با هر دستگاهی می‌توانید به این وب‌سایت‌ها دسترسی داشته باشید و سرگرم شوید.

Wordle

صفحه اصلی سایت Wordle که کیبورد کلمات و باکس خالی را نشان میدهد

یکی دو سال پیش تایم لاین افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه توییتر، با مربع‌های سبز، زرد و سیاه پر شد. به نظر می‌رسید که همه در حال انجام بازی‌ای به نام Wordle بودند. در این بازی ۶ فرصت داشتید که کلمه‌ی پنج حرفی روز را حدس بزنید.

کلمه روز برای همه‌ی یکسان است و همین مسئله بازی Wordle را به راهی سرگرم‌کننده برای برقراری ارتباط با مردم سراسر جهان تبدیل می‌کند. علاوه بر این، فقط یک‌‌بار در روز اجازه دارید آن را بازی کنید و همین هیجان بیشتری در بین بازیکنان ایجاد خواهد کرد.

می‌توانید وارد وب‌سایت Wordle شده و برای دقایقی ذهن خود را به چالش بکشید.

Heardle

صفحه اصلی سایت heardle که کیبورد کلمات و چندین باکس را نشان می‌دهد

اگر از کانسپت Wordle خوشتان می‌آید، شاید برایتان جالب باشد بدانید که بازی دیگری شبیه آن ساخته شده اما این بار به جای کلمه باید موسیقی را حدس بزنید. Heardle کمی بعد از شهرت بازی قبلی و برای دوستدارن موسیقی معرفی شد.

در Heardle قطعه کوتاهی از آهنگی پخش می‌شود و شما شش بار زمان حدس زدن دارید. این بازی برای کسانی مناسب است که می‌خواهند هوش شنیداری خود را بسنجند.

برای انجام این بازی تنها کافی است که وارد سایت Heardle شده و آهنگ روز را گوش کنید.

GeoGuesser

تصویری از برج ایفل در سایت GeoGuesser و نقشه ای در پایین صفحه

آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که ای‌کاش می‌توانستید در کمتر از یک‌روز به دور دنیا سفر کنید؟ GeoGuesser می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند. البته در این مسیر چالش‌هایی نیز وجود دارد.

این بازی سرگرم‌کننده با نشان دادن مکان‌های رندم در سراسر جهان و درخواست از شما برای حدس زدن نام آن‌ها، هوش جغرافیایی شما را می‌سنجد. نه تنها با GeoGuesser می‌توانید قدرت ذهن خود را به چالش بکشید، بلکه این سایت به شما در شناخت مکان‌های جدید کمک می‌کند.

با رفتن به سایت GeoGuesser می‌توانید مکان‌های مختلفی که اکثرا آ‌ن‌ها از جاذبه‌های توریستی هستند، دیدن کرده و همزمان ذهن خود را به چالش بکشید.

The Oatmeal

صفحه اول سایت The Oatmeal که تصاویر کارتونی مختلف در آن وجود دارد

یکی دیگر از مکان‌های جذاب برای گذراندن وقت هنگام بی‌حوصلگی سایت The Oatmeal است زیرا در آن کتابخانه‌ای عظیم از محتواهای فوق‌العاده قرار گرفته و می‌توانید هرزمان که دوست داشتید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

حتی اگر تمام مطالب سایت را خوانده باشید، باز هم مطالب جدیدی اضافه می‌شوند که می‌توانید با آن‌ها خود را سرگرم کنید. همچنین، تصاویر گرافیکی از محتواهایی هستند که در The Oatmeal خواهید دید.

همین حالا وارد سایت The Oatmeal شوید و از مطالب و تصاویر جذاب آن لذت ببرید.

Weave Silk

طراحی‌ای قرینه در سایت Weave Silk

در Weave Silk می‌توانید طراحی‌های بسیار زیبایی انجام دهید. این سایت به گونه‌ای طراحی شده که شما هر چیزی را در یکی از سمت‌های صفحه بکشید، در سمت دیگر قرینه‌ی آن‌ را خواهید دید و بدین شکل آثار زیبایی خلق می‌شود.

می‌توانید از Weave Silk زمانی استفاده کنید که دوست دارید ذهنتان از مشکلات و مسائل روز رها شده و روی خلق تصویری زیبا متمرکز شود.

Wayback Machine

صفحه اول سایت Internet Archive و گزینه‌های مختلف آن

آیا دوست دارید بدانید که یک سایت خاص در گذشته چه شکلی بوده است؟ می‌توانید از Wayback Machine برای انجام این کار کمک بگیرید. این وب‌سایت از شما می‌خواهد که تاریخ دقیقی را انتخاب کنید تا به شما نشان دهد سایت‌ها در آن زمان چه ظاهری داشته‌اند.

وارد سایت Wayback Machine شوید و درون باکس بالایی آدرس سایت مورد نظر خود را نوشته و روی دکمه کلیک کنید. حالا کافی است سال، ماه و روز را انتخاب کنید تا وارد صفحه‌ای شوید که به آن دوران مربوط می‌شود.

Apartment Therapy

صفحه اصلی سایت Apartment Therapy و باکس‌ مقاله‌های مختلف درباره آپارتمان

اگر تنها اندکی به دکوراسیون منزل یا کارهای دست‌ساز علاقه‌مند هستید، Apartment Therapy می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. تعداد زیادی محتوای بصری و نوشتاری فوق‌العاده در این سایت وجود دارند که می‌توانند برایتان جذاب باشند.

دسته‌بندی‌های «قبل و بعد» و «فضای کوچک» جزو موارد پرطرفدار سایت Apartment Therapy هستند و افراد زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند. درضمن، مقالات بسیار مفیدی در آن وجود دارد که از نحوه بازسازی پله‌ها گرفته تا ایده‌های برای فضای بالای یخچال را شامل می‌شود.

وارد سایت Apartment Therapy شده و از منابع اطلاعات و تصاویر باکیفیت لذت ببرید.

Imgur

صفحه اصلی سایت Imgur و تصاویر مختلف

سایت Imgur تمام تصاویر وایرال هفته‌ را جمع‌آورده کرده و آن‌ها را در صفحه‌ای قرار می‌دهد که می‌توانید از تماشایشان لذت ببرید و سرگرم شوید.

به کمک آن نیازی نیست برای دیدن تصاویر وایرال وارد توییتر، اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی شوید. تنها کافی است وب‌ سایت Imgur را باز کرده و تمام آن‌ها را یکجا مشاهده کنید.

Gravity Points

نقطه‌های مختلف جاذبه روی صفحه اصلی سایت Gravity Points

Gravity Points، که توسط فردی به نام Akimitsu Hamamuro خلق شده، مسحورکننده است. این وب‌سایت اثر گرانش را شبیه‌سازی می‌کند و به شما امکان می‌دهد مراکز گرانشی کوچک را در سراسر صفحه نمایش خود ترسیم کنید. سپس، اجسام شناور کوچک‌تر نیز به سمت این مراکز گرانشی جمع می‌شوند و به دور آن‌ها می‌چرخند.

نکته جالب این است که نقاط گرانشی می توانند یکدیگر را جذب کرده و یک سیاهچاله ایجاد کنند. درواقع با ورود به سایت Gravity Points انگار وارد فضا می‌شوید.

Pottermore

صفحه اصلی Pottermore حاوی اطلاعاتی درباره بازی هاگوارتز لگاسی

اگر طرفدار هری پاتر هستید، اصلا این سایت را از دست ندهید. در Pottermore می‌توانید کارهای مختلفی از جمله جواب دادن به سوالات چالشی، انتخاب چوب دستی و حل کردن معما انجام دهید.

به طور کلی، Pottermore مکانی جذاب برای طرفداران هری پاتر است و به آن اجازه می‌دهد علایق خود را با یکدیگر به اشتراک بگذراند. همچنین می‌توانید با وارد کردن اطلاعات بفهمید که به کدام هاوس (گریفیندور، ریونکلاو،‌ هافلپاف و اسلیترین) تعلق دارید.

همین حالا وارد وب‌‌سایت Pottermore شده و از گشت و گذار در مطالب، تصاویر، سوالات و اخبار مربوط به دنیای هری پاتر و هاگوارتز لذت ببرید.

HowStuffWorks

صفحه اصلی سایت Howstuffworks و مقاله‌های مختلف

اگر به فهمیدن نحوه کار چیزهای مختلف علاقه‌مند هستید، HowStuffWorks برای شما توسعه یافته است. می‌توانید با وارد شدن به وب‌سایت مذکور بفهمید وسایل مختلف از ایربگ گرفته تا چرخ‌فلک‌ چگونه کار می‌کنند.

به قدری اطلاعات مختلف موجود در HowStuffWorks زیاد است که همیشه مطلبی برای خواندن وجود خواهد داشت. همچنین، پادکست‌های واقعا جالبی نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را گوش کنید.

برای دسترسی به تمام این اطلاعات وارد سایت HowStuffWorks شده و وسیله‌ای که دوست دارید اطلاعات بیشتری از آن داشته باشید، در باکس بالایی جستجو کنید.

Lifehacker

صفحه اصلی سایت Lifehacker و کاور مقاله ای که زنی در حال کار کردن با رایانه را نشان می دهد

مسائلی در زندگی هستند که با وجود کوچک بودنشان، نیاز به آموزش دارند. Lifehacker مکانی مملو از نکات، ترفند‌ها و آموزش‌ها برای این موارد است. درواقع می‌توان آن را آرشیو تمام اطلاعاتی دانست که احتمالا روزی به آن‌ها نیاز پیدا خواهیم کرد.

مسائل دیگری مانند نکات صرفه‌جویی در هزینه، استفاده هوشمندانه از وسایل خانه و ... نیز در Lifehacker پوشش داده می‌شوند. همچنین درکنار مطالب سرگرم‌کننده، مقاله‌های بسیار عالی و عمیقی نیز در آن به اشتراک گذاشته می‌شوند.

با وارد شدن سایت Lifehacker با مقاله‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید که خواندن آن‌ها می‌توانید به زندگی روزمره‌تان کمک کند.

Space.com

تصویری از ماه در صفحه اصلی سایت Space.com

اگر از تماشای ستاره‌ها و تصاویر کهکشان‌ها لذت می‌برید، Space.com گزینه‌ای عالی برای شما است. این وب‌سایت اخبار و ترندهای نجومی را از طریق محتواهای دوستانه و قابل هضم گزارش می‌کند.

فرقی نمی‌کند دوست داشته باشید سوختن جسمی در اتمسفر زمین را ببینید، یا اطلاعاتی درباره شکل‌گیری سیاهچاله‌ها به‌دست آورید، تنها کافی است وارد سایت Space.com شوید تا به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

Duotrigordle

باکس‌های مختلف حاوی لغات و کیبوردی در صفحه سایت Duotrigordle

یکی دیگر از سایت‌هایی که می‌توانند با معمای خود شما را برای ساعاتی سرگرم نگه دارند. وارد وب‌سایت Duotrigordle شده و ۳۲ پازل را به صورت همزمان انجام دهید تا بیشتر از همیشه ذهن خود را به چالش بکشید.

درواقع Duotrigordle شبیه نسخه‌ی پیچیده‌تری از Wordle هست که باید همزمان ۳۲ کلمه حدس زده شود. می‌توانید با رفتن به سایت Duotrigordle توانایی خود در حدس کلمات رو محک زده و برای لحظاتی سرگرم شوید.

Stellarium

صفحه سایت Stellarium مملو از اطلاعات و تصاویر مربوط به نجوه

اگر در شهری بزرگ یا منطقه‌ای پر از آلودگی نوری زندگی می‌کنید، احتمالا تاکنون آسمان پرستاره شب را ندیده‌اید. برای اینکه بتوانید از زیبایی آسمان لذت ببرید وارد سایت Stellarium شده و از تماشا کردن تصاویر لذت ببرید.

2048game

باکس‌های مختلفل اعداد در بازی 2048game

اگر به یاد داشته باشید چند سال پیش بازی‌ای بین کاربران معروف شد که ۲۰۴۸ نام داشت. در این بازی باید کاشی‌هایی که هرکدام عدد مشخصی را نشان می‌دادند به یکدیگر نزدیک می‌کردید تا مقدار آن‌ها با هم جمع شود. این کار تا حدی ادامه پیدا می‌کرد که دیگر راهی برای ادامه دادن نداشته باشید.

حال در وب‌سایت 2048game می‌توانید این بازی را به صورت آنلاین انجام داده و لذت ببرید.

Zoom Quilt

تصویر گرافیکی نامحدود در سایت Zoom Quilt که در انتهای آن فضای سبز دیده می شود

در Zoom Quilt می‌توانید با تماشای تصویر گرافیکی که گویی هیچوقت به پایان نمی‌رسد برای چند لحظه در دنیای فانتزی ذهن طراح غرق شوید. تصاویر موجود در این سایت به قدری زیبا و رنگانگ هستند که می‌توانند توجه‌ شما را برای مدت زیادی به خود جلب کنند.

تمام قابلیت‌های سایت Zoom Quilt همین است، اما این کار را به خوبی انجام می‌دهد. می‌توانید هنگامی که دوست دارید برای دقایقی ذهن خود را آزاد کنید، نقاشی‌هایی موجود در این سایت را ببینید.

Astronomy Picture of the Day

عکسی از یک جرم آسمانی در صفحه Astronomy Picture of the Day

سایتی دیگر برای طرفداران نجوم! به محض باز کردن وب‌سایت Astronomy Picture of the Day با تصویر روز دنیای نجوم روبه‌رو می‌شوید. در پایین تصویر نیز علاوه بر اسم اثر و اطلاعات مربوط به نوع فرایند ثبت آن، توضیحاتی درباره‌‌اش نوشته شده است.

اگر به دیدن تصاویر کهکشان‌ها، ستاره‌ها و اجرام آسمانی علاقه‌مند هستید، وارد سایت Astronomy Picture of the Day شده و از دیدن آن‌‌ها لذت ببرید.

MuscleWiki

تصویر افرادی در حال ورزش کردن و مقاله های مرتبط با آن‌ها در سایت Musclewiki

یکی از کاربردی‌ترین وب‌سایت‌ها برای کسانی که به سلامت جسمی و زیبایی اندام خود اهمیت‌ می‌دهند MuscleWiki است. می‌توانید از روی تصویر، عضله‌ای که قصد بهتر کردن آن را دارید انتخاب کرده و تمرین‌های مربوطه را مشاهده کنید.

علاوه‌بر وجود تمرین‌ها و برنامه‌های متنوع، در این سایت قابلیت‌های دیگری مانند محاسبه‌گر کالری وجود دارد که می‌تواند به بهبود رژیمتان کمک کند.

برای داشتن بدنی بهتر می‌توانید همین حالا وارد سایت MuscleWiki شده و برنامه ورزشی خود را دریافت کنید. البته بهتر است در این موارد ابتدا با فردی آگاه در زمینه تناسب اندام مشورت کنید.

Sleepytime

ارائه اطلاعات زمان مناسب برای خواب در سایت Sleepytime

در دنیای امروزی که بیشتر افراد ساعات زیادی را صرف کار کردن با گوشی‌های هوشمند و رایانه می‌کنند، داشتن ساعت خواب منظم مانند یک رویا است. به همین منظور سایتی توسعه یافته که می‌توانید در آن زمانی که باید بیدار شوید را بنویسید و اطلاعات مربوط به ساعت خوابتان را دریافت کنید.

برای مثال شما قصد دارید ساعت ۶:۳۰ صبح بیدار شوید. سایت Sleepytime به شما می‌گوید که می‌توانید برای راحت‌تر بیدار شدن در زمان‌های ۲۱:۱۵، ۲۲:۴۵، ۰۰:۱۵ یا ۱:۴۵ بخوابید.

جمع‌بندی

در این مقاله ۲۰ سایت جذاب و سرگرم‌کننده را معرفی کردیم که می‌توانید در اوقات فراغت به آن‌ها سر بزنید. البته بعضی از موارد یادشده، مانند Sleepytime و MuscleWiki، علاوه بر سرگی دارای قابلیت‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات