رسم نمودار آنلاین و جدول به کمک ۸ سایت کاربردی

شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
مطالعه 7 دقیقه
رسم نمودار آنلاین و جدول
اگر می‌خواهید در هر مکان و زمانی بدون صرف هزینه زیاد، یک فلوچارت یا نمودار رسم کنید، شما را با بهترین ابزارهای رسم نمودار آنلاین آشنا می‌کنیم.
تبلیغات

زمانی‌ که صحبت از رسم نمودار و جدول در کامپیوتر به میان می‌آید، بیشتر ما ابتدا به مایکروسافت اکسل فکر می‌کنیم. اکسل یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین نرم‌افزارها در این حوزه است؛ اما اگر بخواهید به کارتان سرعت ببخشید تا در هر کجا و هر مکان بتوانید به رسم انوع نمودارها و فلوچارت‌ها بپردازید، ابزارهای آنلاین کاربردی‌تر وجود دارند.

تعداد زیاد پلتفرم‌های ساخت جداول و نمودارها، کار را برای انتخاب بهترین گزینه سخت‌ کرده است. شما در ابتدا باید به نیازهای خودتان توجه کنید و سپس ابزار را با توجه به قابلیت‌های ارائه‌شده و سهولت استفاده آن انتخاب کنید.

در این مقاله با معرفی بهترین ابزارها و وب‌سایت‌های رسم نمودار پرداخته‌ایم. این ابزاها در کنار رسم نمودارهای متنوع امکان ساخت فلوچارت و انواع مختلف چارت‌ها را برای بصری‌سازی ایده‌ها و داده‌هایتان فراهم خواهند کرد.

همچنین اگر به اکسل علاقه دارید و دوست دارید بهترین ابزارهای جایگزین آن آشنا شوید، توصیه می‌کنیم مقاله بهترین برنامه‌های رایگان جایگزین مایکروسافت اکسل را بخوانید.

۱. Lucidchart

رسم نمودار آنلاین و جدول  Lucidchart

Lucidchart یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارهای رسم نمودارهای آنلاین و فلوچارت است. چیزی که واقعاً Lucidchart را به یکی از بهترین ابزاهای رسم نمودار آنلاین و جدول تبدیل می‌کند، رابط کاربری آن است. یک نوار منوی Windows File/Edit/View آشنا، پر از ویژگی‌های مرتبط که به راحتی قابل پیمایش است. اضافه کردن و مرتب کردن آیتم‌ها ساده است و فرایند ساخت نمودارها اصلاً سخت نیست. این برنامه‌ی وب انعطاف‌پذیر‌، با ویژگی‌ها و ابزارهای یکپارچه‌ برای مبتدیان مناسب‌ است.

کافی است تا برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت‌نام کنید تا بتوانید بلافاصله اولین فلوچارت یا نمودار خود را ایجاد کنید. رابط مبتنی‌بر‌وب، الگوهای فوق خاص را برای گردش‌های کاری API، الگوریتم‌ها، مدل‌های نرم‌افزاری و موارد دیگر ارائه می‌دهد. همچنین طیف گسترده‌ای از اشکال استاندارد موجود است که می‌توانید برای طراحی سفارشی‌تر از آن‌ها استفاده کنید یا شکلی را برای خودتان ایجاد، ذخیره و نام‌گذاری کنید. ابزار Lucidchart مانند Google Docs همکاری آنلاین بلادرنگ را ارائه می‌دهد؛ یعنی شما می‌توانید ویرایش‌های انجام‌شده و نظرات همکاران خود را در زمان واقعی مشاهده کنید.

دوره آزمایشی رایگان Lucidchart به شما امکان می‌دهد تا حداکثر سه سند (محدود) ایجاد و ذخیره کنید. برخلاف سایر نسخه‌های آزمایشی رایگان، این نسخه منقضی نمی‌شود، بنابراین ممکن است برای تغییرات گاه‌به‌گاه نمودارهایتان کافی باشد. برخی از امکانات این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • کمک به طراحی آسان نمودار
  • وضوح در نمودارها
  • میانبرهای صفحه کلید پیشرفته برای کارایی بهتر
  • گنجاندن کانتینرها برای چیدمان بهتر نمودارها
  • گنجاندن لینک‌ها برای کمک به درک بهتر
  • امکان همکاری در پلتفرم برای ساده‌سازی عملکرد

۲. Canva

رسم نمودار آنلاین و جدول Canva

Canva یک وب سرویس آنلاین است که در کنار امکانات فراوانش به شما اجازه می‌دهد تا نمودارهایتان را ترسیم کنید.

شروع کار با Canva بسیار آسان است. در ابتدا Canva از شما می‌پرسد که آیا می‌دانید به دنبال چه نوع نموداری هستید یا می‌تواند به شما کمک کند. اگر مطمئن نباشید، این ابزار انواع نمودارهای مختلف و کاربرد آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کند.

در ادامه می‌توانید یک قالب موجود را برای کار انتخاب کنید، یا برای خودتان یک قالب جدید طراحی کنید.

روند ساخت نمودار نیز واقعاً ساده است. می‌توانید روی خود نمودار کلیک کنید تا به صفحه‌گسترده‌ای کوچک برای کار دسترسی داشته باشید. همچنین خودتان می‌توانید همه عناصر را به راحتی تنظیم کنید. حتی می‌توانید داده‌هایتان را از یک منبع خارجی وارد کنید.

۳. Google Sheets

به جای وارد کردن داده‌هایتان از یک سند به یک ابزار رسم نمودار آنلاین، با Google Sheets می‌توانید مستقیماً آن‌ها را به نمودار تبدیل کنید. برای ایجاد نمودار در این سرویس صفحه گسترده آنلاین تنها کاری که باید انجام دهید این است که از بالای صفحه روی تب Insert بروید و Chart را انتخاب کنید. با این ابزار گوگل شما قادر خواهید بود از بین تعداد قابل‌توجهی از انواع نمودارها و گزینه‌های مختلف چیزی که می‌‌خواهید را انتخاب کنید و نمودارهای سفارشی‌سازی‌شده بسازید.

برای آشنایی با رسم نمودار با فرمول سری به مقاله آموزش رسم نمودار در اکسل با فرمول بزنید.

۴. VISME

رسم نمودار آنلاین و جدول visme

Visme یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب رسم نمودار آنلاین است که با اجرای بهتر تجسم داده‌ها

به کمک شما می‌آید. این ابزار آنلاین به شما کمک می‌کند ایده‌هایتان را به‌شکل نمایش گرافیکی دربیاورید.

این ابزار بسیار قدرتمند، بدون درگیر کردن شما با پیچیدگی‌های غیرقابل نیاز، بهترین ویژگی‌ها را ارائه می‌کند. برخی از امکانات این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • کمک به ایجاد طرح‌های جذاب برای جذب مخاطب
  • منبع صدها قالب اینفوگرافیک
  • تجربه همه‌جانبه با افزودن در محل یا ویرایش محتوای مربوط به تصویر
  • گزینه‌ اشتراک‌گذاری یا دانلود آسان برای ایمن نگه‌داشتن بیشتر کار و استفاده از آن در هر زمان
  • مورد اعتماد بازاریابان کوچک و بزرگ

۵. PhotoADKing

رسم نمودار آنلاین و جدول photoadking

اگر به دنبال یک ابزار مختصر و مفید هستید که در عین حال دارای چندین ویژگی فوق‌العاده کارامد باشد، PhotoADKing یک گزینه عالی است.

PhotoADKing به شما اجازه می‌دهد تا به‌سرعت و به‌راحتی نمودارتان را ایجاد کنید. شما به‌سادگی می‌توانید تا ۹ نموار مختلف را تنها با چند کلیک ایجاد کنید.

اگر از قبل داده‌هایی داشته باشید که لازم باشد از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید آن‌ها را مستقیماً به PhotoADKing وارد کنید. نتیجه نهایی ممکن است به اندازه باقی موارد این فهرست از نظر زیبایی‌شناسی خوشایند نباشد، اما مطمئناً کاربردی و قابل قبول است.

۶. Diagrams.net

رسم نمودار آنلاین و جدول diagramsnet

Diagrams.net با نام قبلی draw.io، رایگان است و حتی برای شروع نیازی به ایجاد حساب کاربری نیست. اما این موضوع تنها دلیلی نیست که ارزش بررسی را دارد.

رابط کاربری این ابزار آنلاین شباهت زیادی به برنامه‌های گوگل دارد و به راحتی قابل یادگیری است که به شما امکان می‌دهد بدون سردرگم شدن آنچه را که نیاز دارید به‌سرعت پیدا کنید.

در Diagrams.net اشکال سازمان‌دهی‌ شده‌اند و با برچسب‌گذاری (برای مثال پروسه،‌ سند) در دسته‌های فلوچارت و نمودار جداگانه قرار گرفته‌اند؛ بنابراین نیازی به بررسی نحوه استفاده از هر شکل برای ساختن نمودار نیست. به لطف یک شبکه کاملاً تعریف‌شده، چیدمان اشیاء ساده است،

فایل‌ها را می‌توان به صورت محلی در رایانه یا با استفاده از سرویس‌های ابری مانند وان درایو و گوگل درایو ذخیره کرد. همچنین می‌توانید فایل‌ها را از Visio و Lucidchart وارد کنید یا آن‌ها را تقریباً به هر فرمتی که تصور می‌کنید، از‌جمله فایل‌های وکتور، صادر کنید.

یک ویژگی منحصر‌به‌فرد این ابزار، حداقل در میان برنامه‌های فلوچارت آنلاین، ارائه نسخه آفلاین برای ویندوز، لینوکس، macOS و حتی کروم‌بوک است. این یعنی اگر نمودارتان را در دستگاه خود ذخیره کرده باشید، می‌توانید طرح را بدون اتصال به اینترنت ویرایش کنید.

تعداد اشکال و الگوهای ارائه‌شده در این ابزار اندک است و فقط ۹ نمونه فلوچارت و ۸ الگوی نمودار وِن وجود دارد. قابلیت ویرایش اشتراکی بلادرنگ نیز وجود ندارد و اشتراک‌گذاری فضای کاری فقط به وان درایو و گوگل درایو محدود می‌شود.

درکل می‌توان گفت که این نرم‌افزار بسیار انعطاف‌پذیر است و یادگیری آن زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت.

۷. Microsoft Visio

Microsoft Visio برای وب یکی دیگر از سازندگان نمودار آنلاین است که یک رابط کاربری بسیار آسان و به‌ دور از پیچیدگی دارد.

این ابزار رسم نمودار مایکروسافت به شما امکان می‌دهد نمودارهای حرفه‌ای ایجاد کنید تا به مهندسی نمودارها و نمایش گرافیکی بهتر برای ارائه خودتان بپردازید.

با امکان کار در یک فضای واحد می‌توانید بدون ایجاد هرج‌ومرج به همکاری با سایر اعضای تیم بپردازید. از امکانات دیگر Visio می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • ایجاد نمودارهای حرفه‌ای از جمله فلوچارت، پلان طبقه، نمودار سازمانی و حتی اشکال مدرن
  • همکاری در برگه‌ها و نمودارها برای رشد بهتر و تعامل آسان‌تر
  • کار در زمان واقعی برای درک بیشتر ایده‌ها

۸. Edraw Max

رسم نمودار آنلاین و جدول edrawmax

Edraw Max یک پورتال محبوب و رایگان است که به عنوان یک پلتفرم آنلاین همه‌کاره شناخته می‌شود. این نرم‌افزار با ارائه حدود ۲۸۰ نوع نمودار از فلوچارت گرفته تا نمودارهای مداری، تقریباً هر نوع نیاز بصری را برآورده می‌کند. این ابزار همچنین دارای یک رابط تعاملی کارا است که باعث سهولت پیمایش در طی فرایند ساخت نمودار می‌شود.

عنصری که Edraw Max را به یک محل کار ایده‌آل و بصری برای تک‌تک کاربران و تیم‌ها تبدیل می‌کند، امکان همکاری و ایجاد تیمی رسم نمودار‌ها و ایده‌ها است.

کمک به ادامه روند پروژه و ایجاد نمودارها از طریق محل کار ابری در زمان واقعی از مزایای استفاده از این ابزار است.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین سایت رسم نمودار آنلاین و جدول چیست؟

    در این مقاله بهترین ابزارهای ساخت آنلاین و جدول را با شما در میان گذاشتیم. در این بین می‌توان به Canva ،Google Sheets و VISME اشاره کرد.

  • آیا می‌توان با Google Sheets نمودار کشید؟

    بله، Google Sheets یکی از بهترین ابزارهایی است که در این لیست به آن اشاره شد. برای رسم نمودار باید از بالای صفحه روی تب Insert بروید و Chart را انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات