نسخه جدید شبکه بازی زینگا، سازگار با همه پلتفرم‌ها، معرفی شد

جمعه ۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
شبکه بازی زینگا با ۲۹۰ میلیون مشترک، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های بازی دنیا است که حالا یک شبکه‌ی اجتماعی راه اندازی کرده است.
تبلیغات

شبکه بازی Zynga معروف و بسیار بزرگ است. ماهانه بیش از ۲۹۰ میلیون نفر بازی‌های این کمپانی را انجام می‌دهند. اما زینگا می‌گوید یک مشکل وجود دارد و آن این است که افرادی که در این شبکه احتماعی بازی می‌کنند از طریق دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلفی بازی می‌کنند و به همین دلیل گاهی نمی‌توانند با کاربری که از پلتفرم متفاوتی استفاده می‌کند، همبازی شوند. زینگا به همین منظور قابلیت‌های جدید را برای شبکه اجتماعی ZingaWithFriends عرضه‌ می‌کند.

زینگا قصد دارد این مشکل را اصلاح کند، به همین منظور در دومین رویداد سالانه Zynga ، از یک پلتفرم واحد رونمایی کرد تا اهالی بازی به طرق مختلف مثل وب، دستگاه‌های اندرویدی، iOS، شبکه اجتماعی فیس‌بوک و گوگل پلاس بتوانند در یک جا تجمع کرده و با هم بازی کنند.

مانوئل برونشتاین، مدیر کل زینگا در این نشست اعلام کرد: «تعامل اجتماعی در شبکه ما کمی گسیخته و تکه‌تکه است».

zinga-with-friends-1

به همین منظور، ایده نسخه چند پلتفرمه زینگا، معرفی شد. در این ایده از یک مرکز پیام‌رسانی نیز استفاده شده که در فیس‌بوک هم نمونه آن را مشاهده می‌کنید. این مرکز شامل لیست دوستان یک فرد، فید فعالیت‌ها و وضعیت بازی دوستان و لیست بازی‌های پیشنهادی بر مبنای بازی‌هایی که شما یا دوستانتان بازی می‌کنید، است.

همچنین با API جدیدی که زینگا جدیدا منتشر کرده است، توسعه‌دهندگان دیگر نیز می‌توانند بازی‌های خود را مجهز به ویجت‌های موجود روی Zynga کنند. ویجت‌هایی مانند چت‌گروهی، استریم‌زنده فعالیت‌های اجتماعی و لیست zFriends.

بازیکنان زینگا همچنین می‌توانند با استفاده از ویژگی تازه آن، با یکدیگر به صورت همزمان بازی کنند. این ویژگی با بازی‌های نوبتی که زینگا در اختیار کاربران می‌گذارد تفاوت زیادی دارد.

این پلتفرم در آینده‌ای نزدیک در Zynga.com، فیس‌بوک و دستگاه‌های موبایل عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات