معرفی بهترین ابزار‌های رایگان چت ویدئویی گروهی

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
امروزه بسیاری از جلسه‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود اما کدام ابزار گفتگوی تصویری مناسب بهتر است؟
تبلیغات

روش‌های بسیاری برای گفتگوی ویدئویی گروهی وجود دارد. برنامه‌هایی چون Skype یا ooVoo کار را بسیار ساده کرده‌اند. اما امروز قرار نیست برنامه‌ای نصب کنیم، بلکه می‌خواهیم مهم‌ترین ابزار‌های تحت وب گفتگوی ویدئویی رایگان را معرفی کنیم و نظر شما را درباره آن‌ها بدانیم. این ابزار‌ها نیاز به نصب ندارند و مبتنی بر وب هستند. ضمنا دسترسی به آنها ساده است و هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند که شاید دیگری از آن بی‌‌بهره باشد.

گفتگو‌های ویدئویی گروهی هر روز کاربرد‌های تجاری بیشتری پیدا می‌کنند. گفتگوهای اینترنتی شخصی نیز کاربردشان رو به ازدیاد است.

اتاق‌های گفتگوی متنی را به یاد بیاورید که کاربردهایی فراوانی داشت. از گپ و گفتگو با دوستان و برنامه‌ریزی برای کارها تا استفاده به عنوان ابزارهای یادگیری زنده؛ شما از یک ابزار گفتگوی گروهی ویدئویی مبتنی بر وب رایگان چه استفاده‌ای خواهید کرد؟ با دوستانتان آنها را امتحان کنید و نظرتان را با ما نیز در میان بگذارید.

نکته: همان‌طور که از عنوان این مقاله پیداست، ابزار‌های معرفی شده در این مقاله همگی مبتنی بر وب هستند، یعنی نیازی به نصب نرم افزار وجود ندارد. پس اگر نام نرم افزارهایی چون Skype را نمی بینید، متعجب نشوید.

Google+ Hangout

video-chat-hangout

شبکه اجتماعی گوگل توانست تجربه شکست خورده ‌Buzz را با موفقیت احیا کند و رقابت خوبی را با فیس‌بوک آغاز کند. سرویس Google+ Hangout کاملا با حساب گوگلی شما یکپارچه است و به شما این امکان را می‌دهد تا با حداکثر ۹ نفر گفتگوی ویدئویی چهره به چهره داشته باشید.

می توانید با یک حلقه از دوستانتان در گوگل پلاس گفتگوی ویدئویی داشته باشید و هر شخصی که می‌خواهید را با ارسال یک دعوتنامه وارد گفتگو کنید.

برای این کار باید ابتدا پلاگین صوت و ویدئوی گوگل را برروی مرورگر وب خود نصب کنید. سپس کافی است تا دکمه Hangout را کلیک کنید تا جلسه گفتگو آغاز شود. Hangout تبدیل به یک اتاق مجازی می‌شود و اعضای گروه شما می‌توانند هر‌گاه که خواستند به گفتگوی ویدئویی بپیوندند و یا آن را ترک کنند.

می‌توانید بازی کنید، ویدئوهای Youtube را ببینید و حتی صفحه دسکتاپ‌تان را به اشتراک بگذارید. اخیرا گوگل سرویس Google+ Hangouts on Air که به شما امکان پخش زنده برای حلقه‌های گوگل پلاس و کانال Youtube می‌دهد را نیز عرضه کرده است. یعنی شما می‌توانید گفتگوی ویدیویی خود با دوستان را به سراسر جهان مخابره کنید.

حواس‌تان باشد که چت معمولی در سایر محصولات گوگل اندکی با Hangout تفاوت دارد.

Meetings.io

video-chat-meeting

روش ساده دیگر برای گفتگوی ویدئویی گروهی meetings است که امکان گفتگوی همزمان با پنج نفر را فراهم می‌کند. Meetings.io برای ویدئو کنفرانس‌های آنلاین چند بخشی ایده‌آل است و می‌توانید یک کنفرانس را از قبل با ثبت یک عنوان و تنظیم تاریخ و ساعت و مدت جلسه، برنامه‌ریزی کنید.

دوستان‌تان را به شرکت در کنفرانس آنلاین ویدئویی دعوت کنید. مدعوین می‌توانند هر زمان که خواستند به کنفرانس بپیوندند یا آن را ترک کنند بدون آنکه تاثیری روی کنفرانس بگذارند. اتاق جلسه یک URL خاص دارد و می‌توانید اتاق کنفرانس‌تان را به طور عمومی یا خصوصی تنظیم کنید.

همچنین می توانید یک دفترچه یادداشت را بین شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارید تا وقایع و یا هر نوشته دیگری در آن ثبت شود.

Tinychat

video-chat-tinychat

سایت TinyChat یکی از سریع‌ترین راه‌های ایجاد اتاق‌های گفتگوی گروهی ویدئویی است. می‌توانید اتاق خودتان را ایجاد کنید و از دوستان‌تان برای پیوستن به آن دعوت به عمل آورید. می‌توانید URL اتاق گفتگوی‌تان را به هر که می‌خواهید بفرستید تا آنها نیز به شما بپیوندند. برای آن که اتاق چت خودتان را ایجاد کنید و یا بتوانید به اتاق‌های دیگر وارد شوید، باید در سایت ثبت نام کنید. فهرست اتاق‌ها بر اساس دسته بندی‌های مختلف مرتب شده‌اند. همچنین Tinychat به شما امکان گسترش اتاق‌های گفتگوی‌تان به بلاگ یا وب‌سایت را نیز می‌دهد.

Sifonr

video-chat-sifonr

برای پیوستن به Sifonr نیازی به ثبت نام نیست. بنابراین برای راه‌اندازی یک کنفرانس ویدئویی از Tinychat نیز سریع‌تر است.

کافی است موضوعی را انتخاب کرده و چت خود را به صورت خصوصی یا عمومی برپا کنید. می‌توانید آدرس چت را برای دیگران بفرستید و تعداد نامحدودی از افراد می‌توانند در این کنفرانس حضور داشته باشند. اتاق‌های سفارشی نیز گزینه‌های بیشتری مانند رمزعبور برای مدعوین، قابلیت انتشار ویدئو و یا اشتراک گذاری فایل را دارند.

همچنین می‌توانید جلسه‌تان را در وبلاگ یا وب‌سایت‌تان نیز گسترش دهید.

LiveMinutes

video-chat05

این ابزار مبتنی بر وب رابط گرافیکی جذابی دارد و اپلیکیشن جلسه ویدئویی اشتراکی رایگان آن برخی ویژگی‌ها مانند اشتراک‌گذاری نمایشگر (که برای مشاهده سخنرانی ها به طور جمعی عالی است)، حاشیه نویسی اسناد به صورت زنده و البته ویدئو چت را ارائه می‌کند. این برنامه در پایان گزارش‌هایی از جلسه را برای شما تولید می‌کند تا بتوانید جلسه را مرور کنید.

در واقع LiveMinutes یک ابزار کنفرانس تحت وب عالی و رایگان است.

شما کدام یک از این ۵ روش را انتخاب می کنید؟ آیا برادر بزرگ‌تر یعنی Hangout گوگل را انتخاب می‌کنید و یا از ابزار‌های کوچک‌تر ولی مرتبط‌تر به کاربردتان بهره می‌گیرید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات