چطور زمان خواب خود را تنظیم کنیم تا بهره وری بیشتری داشته باشیم

جمعه ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
برای افزایش بازده در امور روزانه نیاز به انرژی کافی دارید. زمان بندی صحیح برای استراحت به ذخیره انرژی در انسان کمک می کند. اگرچه برای افراد بالغ حداقل 8 ساعت خواب در روز پیشنهاد می شود، اما زمان دقیقی که صبح از خواب بلند می شوید، تعیین کننده سیکل استراحت شماست. اگر استراحت خود را در سیکل های صحیح تنظیم کنید، انرژی بیشتری کسب نموده و در طول روز کمتر دچار خستگی می شوید. خواندن مقاله را ادامه دهید تا روش محاسبه سیکل های استراحت براساس زمان بیدار شدن خود را بدست آورید.
تبلیغات

Sleepyti.me یک ابزار تحت وب است که به شما کمک می کند تا خواب خود را طوری تنظیم کنید که در یکی از سیکل های استراحت قرار گیرد. به این ترتیب کمتر در هنگام خواب بیدار شده و دچار سستی و بی حالی نخواهید شد و در نتیجه استراحت کاملتری را تجربه خواهید کرد.

دو روش برای محاسبه سیکل های استراحت وجود دارد: در روش اول زمان بیدار شدن در صبح را وارد می کنید و سپس یکی از زمان های مناسب خوابیدن به شما پیشنهاد می شود و در روش دوم زمان خوابیدن را وارد می کنید و سپس زمان های مناسب بیدار شدن به شما پیشنهاد داده می شود.

sleepit

هر دو حالت را می توانید به ساده ترین شکل ممکن و با ورود به وب سایت Sleepyti.me محاسبه کنید.

توجه داشته باشید که شما در یکی از زمان های پیشنهاد شده باید به خواب بروید، نه اینکه به تخت خواب خود مراجعه کنید. شما می بایست مدت زمانی که طول می کشد تا به خواب بروید را محاسبه کنید و زمان خواب خود را طوری تنظیم کنید که راس ساعت های ذکر شده به خواب بروید. معمولا انسان های عادی پس از حاضر شدن برای خواب و دراز کشیدن در تخت خواب، 15 دقیقه زمان نیاز خواهند داشت تا به خواب بروند. البته Sleepyti این زمان را 14 دقیقا اعلام کرده است. پس 14 تا 15 دقیقا قبل از زمان های ذکر شده به تخت خواب خود بروید.

تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات