وبگرد: هر سوالی دارید از ولفرم آلفا بپرسید تا جواب بگیرید

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از افراد سوال‌هایی که در ذهن دارند را از گوگل می‌پرسند، در حالی که وب‌سایت ولفرم آلفا دکترای پاسخ‌دهی به هر گونه سوال تخصصی و عمومی را دارد. با زومیت همراه باشید تا بیشتر با این وب‌سایت آشنا شویم.
تبلیغات

ولفرام آلفا (WolframAlpha) یک موتور محاسباتی دانش است که توسط ولفرم ریسرچ ایجاد شده‌ است. این موتور جستجو حاصل تلاش فیزیکدانی بنام استفان ولفرام و تیم تحقیقاتی او است. هسته‌ی اصلی ولفرام‌آلفا نرم‌افزار محاسباتی متمتیکا است. برخلاف دیگر موتورهای جستجو که معمولاً گزیده‌ای از وب را در اختیار شما می‌گذارند، ولفرام‌آلفا این اطلاعات را پردازش کرده و سپس در اختیار کاربر می‌گذارد. ولفرام آلفا قادر است به بسیاری از سوالاتی که دیگر موتورهای جستجو قادر به جوابگویی به آنها نیستند پاسخ دهد، برای نمونه سوالی مثل: «ملکه الیزابت دوم در سال ۱۹۴۷ چند ساله بوده است؟» یا «پنجاه و چهارمین کشور کوچک از لحاظ سرانه تولید ناخالص ملی کدام کشور است؟.»

wolframalpha

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قسمت‌های این موتور جستجو، توانایی آن در حل مسایل ریاضی است. شما می‌توانید بوسیله‌ی این موتور جستجو محاسبات ریاضیاتی را که مورد نظرتان است به راحتی و در عرض چند ثانیه انجام دهید. مثلاً می‌توانید معادله‌ای پیچیده را به ولفرام آلفا داده و جواب آن را بگیرید. یا به عنوان مثال می‌توانید برای بدست آوردن جواب‌های معادلات پیچیده‌ی ماتریسی از آن استفاده کنید. فقط کافی است تا معادله‌ی مورد نظر خود را در عبارت جستجو وارد کنید تا برنامه برای شما جواب‌ها را محاسبه کند. یا می‌توانید نمودار‌های مورد نظر خودتان را به راحتی به این موتور جستجو داده تا برایتان رسمشان کند.

website

دامنه پاسخ‌دهی و پرسیدن سوال شما بسیار گسترده است و می‌توانید به راحتی در زمینه‌های بسیار متفاوتی از ولفرام آلفا سوال بپرسید، این دسته‌ها را می‌توان از ریاضیات، فیزیک، شیمی، مواد، مهندسی، ستاره شناسی، زمین شناسی، علوم زیستی، اقتصاد، جغرافیا، هواشناسی، فرهنگ و تقریبا هر موضوع دیگری که به ذهنتان می‌رسد دانست. پس همین الان شروع کنید و اولین سوالی که به ذهنتان می‌آید را از ولفرام آلفا بپرسید، البته به یاد داشته باشید که این وب‌سایت از زبان فارسی همچنان پشتیبانی نمی‌کند و باید سوال خود را به زبان انگلیسی یا دیگر زبان‌هایی که این وب‌سایت پشتیبانی می‌کند بپرسید.

برای استفاده از این وبسایت به http://www.wolframalpha.com مراجعه کنید.

وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را برای معرفی در بخش وبگرد به آدرس webgard@zoomit.ir ارسال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات