اینترنت به صورت زنده: آمار شگفت‌انگیز دنیای مجازی را بصورت لحظه‌ به لحظه رصد کنید!

یک‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
آمار و ارقام در دنیای مجازی به چه شکل و با چه سرعتی پیش می‌رود؟
تبلیغات

قرن 21 و نیازهای مردمانش، به اینترنت و سرویس‌های رنگ و وارنگش گره خورده و همه ما بخشی از وقت خود را بصورت روزانه صرف گشت‌و‌گذار در میان شبکه‌های مجازی و استفاده از سرویس‌های آنلاین می‌کنیم. اما آیا از خود پرسیده‌اید که آمار و ارقام در دنیای مجازی به چه شکل و با چه سرعتی پیش می‌رود؟ با زومیت همراه باشید تا شما را با آمار لحظه به لحظه از اینترنت شگفت‌زده کنیم.

تاکنون با خود فکر کرده‌اید که مجموعاً چند توییت در توییتر ارسال شده یا چند لایک در فیسبوک جا‌به‌جا شده است؟ شاید هم به این اندیشیده باشید که با وجود صدها میلیون کاربر، در هر ثانیه چه تعداد ویدئو در یوتیوب مشاهده می‌شود یا چه تعداد ایمیل میان کاربران در اقصی‌نقاط دنیا رد و بدل می‌گردد.

به صورت معمول تمامی سرویس‌دهنده‌های بزرگ اینترنتی، بصورت دوره‌ای (ماهیانه یا فصلی یا سالیانه) پرده از برخی جزئیات آماری سرویس خود بر می‌دارند و کاربران را از حجم عظیم اطلاعات رد و بدل شده شگفت‌زده می‌کنند؛ ولی اکنون شما می‌توانید به لطف یک سرویس بسیار مهیج و جذاب به نام Internet in Real Time به صورت لحظه به لحظه آمارهای خیره‌کننده‌ای از سرویس‌دهدگان بزرگ اینترنتی را رصد کنید.

این صفحه از طراحی کاشی‌وار و تداعی‌کننده‌ی رابط‌کاربری مترو در ویندوز 8 بهره برده و اطلاعات هر یک از سرویس‌های اینترنتی را در قالب یک کاشی به صورت لحظه‌ای به روز می‌کند. تعداد توییت ها در توییتر، لایک‌ها در فیسبوک، جستجوها در گوگل، پست‌ها در وردپرس، پلاس‌ها در گوگل پلاس، مکالمه‌ها در اسکایپ، پین‌ها در پینترست، پیغام‌ها در واتساپ، دانلودها از پلی‌استور و اپ‌استور، خریدها از آمازون، فایل‌های ذخیره‌شده در دراپ باکس و بسیاری آمارهای مختلف دیگر که لحظه به لحظه در حال افزایش هستند.

یکی از آمارهای تأمل‌برانگیز و جالب این سرویس، آماری است که در پایین این کاشی‌ها ارائه شده. این وب‌سایت به شما می‌گوید که در طول مدتی که شما در این صفحه حاضر بوده‌اید چه میزان از اطلاعات در اینترنت جا‌به‌جا شده است. برای من، صفحه‌ی مربوط به این سایت برای مدت 29999 ثانیه یا کمی بیشتر از 8 ساعت باز بود و در طول این مدت حدود 677,197,426 گیگابایت اطلاعات در دنیای اینترنت جا‌به‌جا شد!!! به عبارتی دقیق‌تر در هر ثانیه 22574گیگابایت از داده‌ها چه بصورت ارسال و چه به‌صورت دریافت میان کاربران و سرورها منتقل شد!

The-Internet-in-Real-Time

درست در پایین کاشی‌ها بخشی قرار گرفته که به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت تمایل و از طریق کد مربوطه، این آمارها را در سایت یا وبلاگ خود نمایش‌ داده و مخاطبان خود را سورپرایز کنید.

همچنین این وب‌سایت تلاش کرده تا با اشاره به منابع مورد استفاده خود در انتهای صفحه که اغلب تریبون‌های رسمی همین سرویس‌ها یا مؤسسات تحقیقاتی و آماری هستند، اعتبار ارقام ارائه شده و قرابت آن‌ها با حقیقت را به تأیید بازدیدکنندگانش برساند.

به اعتقاد نگارنده، اینترنت یا همان دنیای دوم ما در قرن 21، به شکلی شگفت‌انگیز و خارج از تصور در حال رشد و بزرگ‌شدن است و این آمار و ارقام هر بیننده‌ای را عمیقاً به فکر فرو می‌برند؛ اینطور به نظر می‌رسد که بشر در مسیری بدون بازگشت قرار گرفته و بدون ترمز و با سرعت می‌تازد و لحظه به لحظه بر سرعت خود می‌افزاید تا از قافله‌ی اطلاعات عقب نماند. اینکه ارمغان این سرعت باورنکردنی و آینده‌ی آن تا چه میزان به نفع اوست یا به ضررش و اینکه قرار است به کجا ختم شود و آینده‌اش به چه شکل خواهد بود، موضوعی است که می‌تواند ذهن هر کاربر اینترنتی را به خود مشغول سازد. نظر شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات