ادامه حواشی اپل واچ؛ تعمیر مدل‌های خارج از گارانتی برای اپل غیرممکن شد

جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
اپلیکیشن آب‌وهوا اپل واچ اولترا / Apple watch ultra weather app
به‌موجب ممنوعیت واردات، اپل از تاریخ ۴ دی نمی‌تواند ساعت‌هایی را که از گارانتی خارج شده‌اند تعمیر کند.
تبلیغات

پس از اجرایی‌شدن فرمان ممنوعیت واردات اپل واچ در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ (۴ دی ۱۴۰۲)، تولیدکننده‌ی گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک دیگر نمی‌تواند مدل‌های خارج از گارانتی اپل واچ را در بازار آمریکا تعمیر کند.

فرآیند تعمیر اپل واچ معمولاً شامل جایگزینی قطعه‌ی معیوب با قطعه‌ای کاملاً جدید است و اپل سراغ تعمیر قطعات نمی‌رود. از تاریخ چهارم دی‌ماه، اپل به قطعات جدید برای جایگزین‌کردن آن‌ها با قطعات معیوب دسترسی نخواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در یادداشتی به کارمندان خرده‌فروشی‌هایش گفته است که فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را از تاریخ ۲۴ دسامبر (۳ دی) متوقف کنند. فروش آنلاین این محصولات شب گذشته متوقف شد.

همچنین در بخشی از یادداشت آمده است: «برنامه‌های تعویض محصول برای این ساعت‌ها در آمریکا در دسترس نیست: اپل واچ سری ۶ و مدل‌های جدیدتر، اپل واچ اولترا و مدل‌های جدیدتر.»

اپل نمی‌تواند قطعات استفاده‌شده در ساعت‌هایی که به حسگر اکسیژن خون مجهز هستند را تعویض کند (اپل واچ‌ها از سری ۶ به بعد به چنین حسگری مجهز شده‌اند). کاربرانی که به ساعت خود آسیب بزنند، مجبورند برای تعمیر منتظر بمانند. البته اپل در این مدت مشکلات نرم‌افزاری را حل می‌کند.

آن دسته از ساعت‌های اپل که همچنان گارانتی دارند، قابل تعمیر خواهند بود. این قانون شامل گارانتی یک ساله‌ی استاندارد و همچنین گارانتی مربوط‌به سرویس AppleCare خواهد بود (تمامی محصولات اپل تا یک سال پس از خرید تحت گارانتی قرار می‌گیرند).

پس از اجرایی‌شدن ممنوعیت واردات، مشتریان اپل امکان تعویض اپل واچ را با مدل‌های جدیدتر نخواهند داشت؛ با این‌حال وسایل جانبی نظیر بند، همچنان قابل تعویض خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات