ایرپاد پرو ۳ با این ۵ قابلیت جدید از راه می‌رسد

شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ایرپاد پرو ۲ داخل کیس شارژ
ایرپاد پرو نسل بعدی اپل ازلحاظ کیفیت صدا بهتر می‌شود و اضافه‌شدن ویژگی‌های سلامتی‌محور بیشتری به آن را شاهد خواهیم بود.
تبلیغات

گفته می‌شود که اپل مدل به‌روزشده‌ی ایرپاد پرو را با ویژگی‌های مختلفی توسعه می‌دهد. انتظار می‌رود هدفون‌ جدید اپل حوالی سال ۲۰۲۵ معرفی شود. حالا شایعاتی درباره‌ی چند ویژگی جدید ایرپاد پرو ۳ به‌گوش می‌رسند.

بر‌اساس مقاله‌ی مارک گرمن، افشاگر نام آشنای محصولات اپل، AirPods Pro 3 دستخوش بازطراحی خواهد شد. اینکه دقیقاً چه چیزهایی قرار است تغییر کنند، هنوز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است؛ اما گرمن گفته است که اپل هم هدفون‌ و هم جعبه‌ی آن‌ را تغییر می‌دهد تا با قابلیت‌های جدید مطابقت داشته باشد.

کیفیت صدا در ایرپاد پرو ۳ اولویت اپل خواهد بود

خالق گوشی آیفون تمایل دارد در هر سری از ایرپاد، کیفیت صدا را ارتقا دهد و شایعات نشان می‌دهند که هندزفری اپل ایرپاد پرو ۳ نیز با بهبودهایی درزمینه‌ی صدا همراه خواهد بود. ممکن است فناوری کاهش نویز فعال (Active Noise Cancellation) پیشرفته‌تر شود. با تمرکز اپل بر هدست ویژن پرو، کیفیت صدا مهم‌تر از همیشه خواهد بود.

ایرپاد پرو ۲ از تراشه‌ی H2 استفاده می‌کند و انتظار می‌رود که تراشه‌ی به‌کاررفته در محصول بعدی سریع‌تر از این باشد و اگر همین روش نام‌گذاری ادامه یابد، اسم آن H3 خواهد بود.

تراشه فعلی H2 همه‌ی کارها (از کاهش نویز فعال تا Hey Siri، سوئیچینگ سریع و اکولایزر تطبیقی) را مدیریت می‌کند؛ بنابراین، تراشه‌های سری H بخش مهمی در عملکرد ایرپادها هستند. قدرت پردازشی تراشه H3 ممکن است برای ویژگی‌های مرتبط با سلامتی که برای ایرپاد پرو شایع شده‌اند، مهم باشد.

از ایرپاد می‌توان به‌عنوان سمعک برای افراد کم‌شنوا استفاده کرد

تعدادی از ویژگی‌های سلامت شنوایی وجود دارد که اپل آن‌ها را برای هدفون خودش در نظر گرفته است. ایرپاد نسل بعدی خواهد توانست صداهایی برای سنجش میزان شنوایی تولید کند و نتیجه‌ی آزمون شنوایی‌سنجی را به کاربر اعلام کند و در‌صورت وجود مشکل، او را به پزشک ارجاع دهد.

گرمن می‌گوید که اپل قابلیت‌هایی را توسعه می‌دهد که بتوان از ایرپاد به‌عنوان سمعک برای افراد کم‌شنوا استفاده کرد.

ویژگی Conversation Boost در ایرپاد پرو فعلی، امکان حذف صداهای پس‌زمینه‌ در گفت‌وگوی دو طرفه را فراهم می‌کند. همچنین، دستورالعمل‌های آماده برای خرید سمعک که دیگر به نسخه‌ی پزشک نیازی ندارد، کار اپل برای جایگزین‌کردن ایرپاد پرو با سمعک را آسان‌تر کرده‌اند.

اندازه‌گیری دما از داخل گوش دقیق‌تر از اندازه‌گیری دما از مچ دست است و باارزش‌ترین شرکت جهان در حال آزمایش حسگر دما در ایرپاد است که احتمالاً ابتدا در ایرپاد پرو اجرا خواهد شد.

مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر اپل، از سال‌ها پیش گفته است که اپل ویژگی‌های سلامتی بیشتری را به هدفون‌های خود اضافه خواهد کرد. اپل پتنت‌های متعددی برای به‌کارگیری حسگرهای بیومتریک نظارت بر ضربان قلب، دما، سطح عرق و... را برای ایرپاد ثبت کرده است و باید دید این ویژگی‌ها چه تأثیری بر قیمت هدفون اپل خواهند گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات