پتنت جدید هواوی؛ افزایش دقت ساعت و مچ‌بند هوشمند در تشخیص تب

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
سنجش سطح اکسیژن خون هواوی بند ۶
با‌توجه‌به اهمیت سلامت در محیط‌های مختلف مثل خانه و محل کار، هواوی اختراع جدیدی برای افزایش دقت تشخیص تب با گجت‌های پوشیدنی ثبت کرده است.
تبلیغات

از قدیم گفته‌اند «عقل سالم در بدن سالم است». بعد از همه‌گیری ویروس کرونا و پیشرفت سریع تکنولوژی، اهمیت توجه به سلامتی جسمی و ذهنی بیش‌از‌پیش حس می‌شود. ازاین‌رو، شرکت‌های بزرگ مثل اپل و سامسونگ و هواوی، مدام در حال بهبود قابلیت‌های مرتبط با سلامتی در مچ‌بند و ساعت هوشمند هستند.

هواوی پتنت جدیدی برای افزایش دقت روش‌های تشخیص تب و علائم بیماری با ساعت‌های هوشمندش ثبت و از عبارت «تشخیص آنی تب» برای نام‌گذاری این فناوری استفاده کرده است. شاید فناوری جدید باعث افزایش قیمت ساعت هوشمند هواوی شود.

ساعت هواوی روی مچ دست

امروزه، تقریباً تمام ساعت‌های هوشمند از قابلیت‌ها و ابزارهای خاصی برای اندازه‌گیری دمای بدن و تشخیص تب و سایر علائم آنفولانزا و سرماخوردگی برخوردارند؛ اما فناوری به‌کاررفته در اغلب این ابزارها قدیمی است و کارآیی لازم برای اندازه‌گیری مرتب و آنی دمای بدن را ندارد. در چنین شرایطی، جای خالی فناوری جدید برای بهبود قدرت تشخیص علائم مرتبط با بیماری بسیار حس می‌شود.

به‌گزارش سایت CNMO، هواوی با ثبت اختراع جدیدی مبنی‌بر «اندازه‌گیری مرتب دمای بدن در بازه‌های زمانی خاص و سپس تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به کمک الگوهای نظارتی ازپیش‌تعریف‌شده» تلاش می‌کند تا شکاف موجود در این حوزه را کاملاً برطرف کند.

پتنت جدید هواوی برای تشخیص زودهنگام تب توسط ساعت‌های هوشمند
جزئیات مربوط به پتنت جدید هواوی برای تشخیص زودهنگام تب به‌کمک ساعت‌های هوشمند

نکته‌ی مهم درباره‌ی فناوری جدید هواوی، سازگاری آن بر‌اساس شرایط و سناریوهای گوناگون محیطی است. چینی‌ها برای افزایش دقت و همه‌فن‌حریف‌بودن اختراع جدیدشان، از الگوهای نظارتی مختلف برای تجزیه‌وتحلیل نوسان‌های دمای بدن استفاده کرده‌اند.

با پیاده‌سازی این روش در نسل جدید ساعت‌های هوشمند هواوی، کاربران می‌توانند میزان حساسیت سنسورها نسبت به دمای بدن را با‌توجه‌به محیطشان تنظیم کنند. برای مثال، در محیط‌های آرام و حرفه‌ای مانند محل کار یا دانشگاه یا خانه، میزان حساسیت سنسورها می‌تواند روی کمترین میزان ممکن تنظیم شود و در محیط‌های پرتنش و شلوغ مانند باشگاه بدن‌سازی و سالن ورزش و استخر که دمای بدن به‌طور طبیعی بیشتر از حد معمول می‌رود، می‌توان میزان حساسیت سنسورها را افزایش داد.

تکنیک جدید هواوی برای تشخص دقیق تب توسط ساعت‌های هوشمند در شرایط گوناگون

البته باید توجه کنید که با افزایش حساسیت سنسور، آستانه‌ی مجاز تغییرات دمایی کاهش می‌یابد و با کاهش حساسیت سنسور، آستانه‌ی مجاز تغییرات دمایی افزایش می‌یابد. به‌بیان بهتر، وقتی حساسیت سنسور را افزایش می‌دهید، کوچک‌ترین نوسان دمایی هم به‌عنوان تب و علائم بیماری تشخیص داده می‌شود و وقتی حساسیت سنسور را کاهش می‌دهید، نوسان‌ها دمایی که از حد مشخصی بیشتر هستند، به‌عنوان علائم آنفولانزا یا سرماخوردگی در نظر گرفته می‌شود.

با‌توجه‌به افزایش محبوبیت گجت‌های پوشیدنی و پذیرش گسترده‌ی آن، بهبود قابلیت‌ها و امکانات مرتبط با سلامتی می‌تواند کارآیی ساعت‌ها و دست‌بندهای هوشمند را افزایش دهد و باعث موفقیت تجاری آن‌ها شود.

افزون‌براین، هواوی همیشه با پتنت‌های جدیدش ثابت کرده است که راحتی کاربران و کارآیی محصولات اولویت اول و آخرش است. برای مثال، این شرکت مرداد امسال پتنت جدیدی مربوط به گوشی تاشدنی با طراحی نامتقارن و یک ماژول دوربین ثبت کرد. در این پتنت، ماژول دوربین در قسمت بالا سمت چپ موبایل قرار گرفته است و هم‌زمان به عنوان دوربین پشت و جلویی گوشی می‌تواند استفاده شود.

پتنت جدید هواوی و نوآوری در بازار گوشی‌های تاشدنی
پتنت جدید هواوی و نوآوری دوباره‌ی چینی‌ها در بازار گوشی‌های تاشدنی

هرچند زمان دقیق پیاده‌سازی این تکنولوژی در محصولات جدید هواوی چندان واضح و مشخص نیست، به‌کارگیری ماژول دوربین در گوشی‌های تاشدنی می‌تواند نوآوری بزرگ و برجسته‌ای در طراحی و تولید گوشی‌های تاشدنی محسوب شود و بازار این نوع محصولات را داغ‌تر از قبل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات