وابستگی هدست اچ‌تی‌سی وایو به رایانه‌ها به‌زودی از میان خواهد رفت

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد شرکت اچ‌تی‌سی قصد دارد با معرفی نسل جدیدی از هدست واقعیت مجازی وایو خود، وابستگی این هدست را به رایانه‌ها از بین ببرد.
تبلیغات

مایکروسافت اخیرا با همکاری شرکت‌های مختلف، چندین هدست واقعیت مجازی مقرون به‌صرفه‌ی جدید معرفی کرده تا بدین ترتیب حوزه‌ی واقعیت مجازی را به جلو پیش ببرد؛ اچ‌تی‌سی نیز در عین حال خود را برای معرفی مدل جدیدی از هدست وایو آماده می‌کند که برای استفاده از آن نیازی به اتصال به یک پی‌سی نخواهید داشت و تمام عملیات‌های مرتبط با ارائه‌ی تجربه‌ی واقعیت مجازی در درون این هدست انجام می‌شوند.

برخی جزئیات در مورد هدست مستقل واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی اخیرا فاش شده است؛ بر اساس این اطلاعات حالا می‌دانیم که محصول مورد اشاره به یک پردازنده‌ی از سری اسنپدراگون مجهز خواهد بود و علاوه بر این از پلتفرم واقعیت مجازی موبایلی گوگل موسوم به دی‌دریم وی‌آر پشتیبانی خواهد کرد. این هدست همچنین از سیستم ردیابی شش محوره بهره خواهد برد. از دیگر ویژگی‌های فاش شده از مدل جدید اچ‌تی‌سی وایو می‌توان به کنترل‌های حرکتی ‌3DOF و دسترسی به طیف گسترده‌ای از محتوای واقعیت مجازی سازگار با پلتفرم دی‌دریم مثل بازی ای‌کلیپس، اج آف لایت و اپلیکیشن سرویس نمای خیابانِ گوگل اشاره کرد. 

در سند مربوط به ثبت نشان تجاری هدست نامبرده در دفتر پتنت‌های ایالات متحده‌ی آمریکا و اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا که توسط Lets Go Digital فاش شده، نام این محصول، وایو فوکوس است. این سند به‌تازگی و در هفته‌ی اخیر منتشر شده است.

این احتمال هم وجود دارد که هدست واقعیت مجازی جدید کمپانی اچ‌تی‌سی در رویداد ۴ اکتبر گوگل رونمایی شود. انتظار می‌رود غول دنیای جستجوگرهای اینترنتی در رویداد نامبرده، مدل جدید گوشی‌های هوشمند سری پیکسل خود را معرفی کند. باید اشاره کنیم یکی از ویژگی‌های این گوشی‌های جدید، پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم است. 

حال به‌نظر می‌رسد در فصل تعطیلات امسال شاهد نبرد جدی‌تری میان اکوسیستم‌های کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی واقعیت مجازی خواهیم بود. از یک سو مایکروسافت و اینتل را داریم که با بهره گرفتن از پلتفرم واقعیت ترکیبی ویندوز، قابلیت‌ها و تجربه‌ی کاربری بهتری را در زمینه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به کاربران ارائه می‌دهند، ولی باید توجه داشت که هدست‌های مبتنی بر پلتفرم ردموندی‌ها نیاز به اتصال به یک پی‌سی دارند. در یک طرف دیگر این بازار گوگل و کوالکام به‌ترتیب با پلتفرم دی‌دریم و چیپ‌ست‌های موبایلی، راه‌کاری متفاوت با روش مایکروسافت را در پیش گرفته‌اند. هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر پلتفرم گوگل نیازی به اتصال به یک پی‌سی ندارند، ولی کیفیت و قابلیت‌های این محصولات در مقایسه با هدست‌های مبتنی بر پلتفرم مایکروسافت، در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. البته با توجه به نامشخص بودن میزان تقاضای کلی برای محصولات مرتبط با واقعیت مجازی در زمان حاضر، مشخص نیست که آیا سرمایه‌گذاری شرکت‌های مورد اشاره در این بازار، مجددا به این کمپانی‌ها باز می‌گردد یا خیر.

آیا شما نسبت به پیشرفت‌های فعلی در حوزه‌ی واقعیت مجازی هیجان‌زده شده‌اید؟ لطفا دیدگاه خود را در مورد وضعیت کنونی بازار واقعیت مجازی در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات