تماشا کنید: چگونه می‌توان با گوگل‌گلس به انجام بازی‌های رایانه‌ای پرداخت؟

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
هم‌اکنون عینک هوشمند گوگل‌گلس امکان ارسال پیام‌های‌کوتاه، برقراری تماس‌های تلفنی و سایر کاربرد‌های موجود در یک تلفن‌هوشمند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما یکی از پرکاربردترین قابلیت‌های تلفن‌‌های‌هوشمند در این ابزار گنجانده نشده است و آن امکان اجرای بازی‌های کامپیوتری است. برای جذب توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای برای توسعه‌ی بازی‌ها برای گوگل‌گلس، غول جستجو دمویی از چند بازی بسیار کوتاه را به نمایش گذاشته که نحوه‌ی انجام بازی‌ها را در این گجت پوشیدنی نشان می‌دهد.
تبلیغات

با به زبان آوردن اصطلاح "Ok Glass, play a game" کاربران قادرند تا بازی‌های مورد نظر را از طریق منوی دستورات صوتی فراخوانی کنند. هریک از بازی‌های موجود یکی از قابلیت‌های تعبیه شده در گوگل‌گلس را مورد استفاده قرار می‌دهد. بازی تنیس ژیرویسکوپ و شتاب‌سنج را برای سنجش زاویه‌ی ضربه و سرعت ضربه وارد شده به توپ مورد استفاده قرار می‌دهد.

بازی بالانس از ژیروسکوپ برای حفظ تعادل شکل‌های بالای قوس با استفاده از تکان‌های سر کاربر بهره می‌برد. Clay Shooter از شناسیایی دستورات صوتی برای شلیک اشیا به محیط بیرون استفاده می‌کند. بازی Match نیز که برای شناسایی اشکال مشابه توسعه داده شده، حرکات سر را با استفاده از حس‌گر ژیروسکوپ شناسایی می‌کند. Shape Splitter که برای تکه‌تکه کردن اشکال پرتاب شده، طراحی گردیده، دوربین تعبیه شده در گوگل‌گلس را به کار می‌گیرد. این بازی با شناسایی حرکات دست، آن‌ها را با بازی در هم آمیخته و منجر به تکه‌تکه شدن اشیا با ضربه‌ی دست می‌گردد. همانطور که در این دمو مشهود است، گوگل استفاده از حس‌گرهای عینک‌هوشمند را برای تعامل با اشیا مجازی به کار گرفته که استفاده از آن برای ساخت بازی‌هایی با درون‌مایه‌ی واقعیت مجازی را سهل‌تر کرده است.

لینک دانلود ویدئو

براساس اطلاعات ارائه شده در وبلاگ توسعه‌دهندگان گوگل، این کمپانی بازی‌های مذکور را به ساده‌ترین روش ممکن توسعه داده است. استفاده از این بازی در مرحله‌ی اجرا و همچنین خروج از محیط آن به ساده‌ترین روش امکان‌پذیر است.

بازی‌های مورد نظر آزمایش‌ایی هستند که می‌توانند منجر به موفقیت گوگل‌گلس در زمینه‌‌ی بازی‌های رایانه‌ای گردد و توسعه دهندگان را تشویق به ساخت‌ محصولات خلاقانه برای عینک گوگل کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات