با استفاده از ابزار Google Earth Tour داستان‌های خود را بر روی نقشه بیان کنید

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
فرض کنید عازم سفری تفریحی به یکی از نقاط تاریخی شده‌اید، با ورود به مکان موردنظر، قادر خواهید بود تا با استفاده از ترکیبی از فناوری‌های نوین که شامل سرویس تورمجازی گوگل‌ارث، گوگل‌گلس و واقعیت مجازی است، در کسری از ثانیه تمامی وقایع تاریخی رخ داده در آن مکان را مشاهده کرده و تصاویر و ویدئوهای مربوطه را تماشا کنید. همچنین می‌توانید از خاطرات دوستان خود در گوگل‌پلاس که سفری به آن نقطه داشته‌اند، آگاه شوید. این یکی از کاربردهای سرویس جدید گوگل است که شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد استفاده زیاد از آن باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به سرویس جدید ارائه شده توسط گوگل داشته باشیم.
تبلیغات

گوگل استفاده از سرویس گوگل‌ارث‌تور را برای عموم کاربران در دسترس قرار داده است. با استفاده از این سرویس می‌توان داستان‌ها و وقایع رخ داده برای خود یا در حالت کلی یک واقعه‌ را برای یک نقطه‌ی جغرافیای توصیف کرده و به آن مکان وصل کنید. Tour Builder به افتخار روز نظامیان در ایالات متحده عرضه شده و استفاده از این سرویس بسیار ساده است. شما با قرار دادن مارکر در یک نقطه‌ی خاص، اطلاعات مورد نظر خود از قبیل متن، عکس یا ویدئو را به آن مکان اضافه می‌کنید و کار تمام است. همچنین می‌توان با زوم کردن در نقشه، محل مورد نظر را دقیقا یافته و داستان‌های مرتبط با آن تماشا کرد. 

این سرویس کاربردهای مختلفی خواهد داشت که از جمله‌ی آن می‌توان به استفاده در مدارس برای توضیح رویدادهای تاریخی و میدان‌های نبرد و همچنین برای توصیف خاطرات یک سفر استفاده کرد. ویدئوی زیر یکی از نمونه‌های استفاده از این سرویس است که کاربرد آن را به‌روشنی مشخص می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات