با iOS 15.4 استفاده از فیس آی‌دی هنگام پوشیدن ماسک ممکن می‌شود [با آموزش ویدئویی]

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
امکان استفاده از قابلیت فیس آی‌دی هنگام پوشیدن ماسک، در iOS 15.4 فعال خواهد شد و کاربران برای احراز هویت به اپل واچ نیز احتیاج نخواهند داشت.
تبلیغات

اپل قابلیت باز کردن قفل آیفون ازطریق فیس آی‌دی، هنگام پوشیدن ماسک و بدون نیاز به اپل واچ را در iOS 15.4 ارائه خواهد کرد. همچنین در این نسخه از iOS پشتیبانی از عینک در فیس آی‌دی نیز بهبود خواهد یافت.

به گزارش 9to5mac، قابلیت پشتیبانی از ماسک در فیس آی‌دی اولین‌بار توسط کانال یوتیوب براتون بوچ مشاهده شد. در ادامه می‌توانید توضیحات اپل را درمورد این ویژگی مرور کنید.

فیس آی‌دی با اسکن چهره‌ی کامل کاربر، بسیار دقیق عمل می‌کند؛ اما برای استفاده از این قابلیت حین پوشیدن ماسک، آیفون از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اطراف چشم برای احراز هویت بهره می‌برد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌کاربران می‌توانند قابلیت تشخیص چهره را با یا بدون ماسک تنظیم کنند. شایان‌ذکر است حتی اگر کاربر تشخیص چهره با ماسک را انتخاب کند، برای تنظیم این ویژگی نیازی به پوشیدن ماسک نخواهد داشت.

برای تنظیم این ویژگی جدید، کافی است به تنظیمات آیفون خود مراجعه کرده و وارد بخش «Face ID & Passcode» شوید و سپس «Use Face ID with a mask» را انتخاب کنید.

اگرچه اپل حداقل دو سال در ارائه‌ این قابلیت تأخیر داشته، اما این ویژگی بسیار مفید است؛ زیرا بسیاری از کاربران آیفون، از اپل واچ استفاده نمی‌کنند. اگرچه باز کردن قفل گوشی با ساعت هوشمند جالب به‌نظر می‌رسد، اما هر کسی که در اطراف‌تان باشد، می‌تواند قفل آیفون شما را نیز باز کند.

با استفاده از این ویژگی جدید در iOS 15.4، می‌توانید قفل آیفون خود را با قابلیت تشخیص چهره با تمرکز روی ناحیه چشم باز کنید.

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب

فیس آی‌دی در iOS 15.4 هنگام پوشیدن عینک نیز عملکرد بهتری خواهد داشت

فیس آی‌دی با عینک

اپل در کنار قابلیت باز کردن قفل دستگاه هنگام پوشیدن ماسک، درحال بهبود عملکرد فیس آی‌دی حین استفاده از عینک است. این شرکت درمورد این ویژگی توضیح می‌دهد:

استفاده از فیس آی‌دی حین پوشیدن ماسک زمانی بهترین کارکرد را خواهد داشت که برای شناسایی عینکی که به‌طور مرتب از آن استفاده می‌کنید، تنظیم شده باشد. همچنین قابلیت شناسایی چهره با ماسک، با عینک کار نمی‌کند.

اگر به‌خاطر داشته باشید اپل هنگام معرفی آیفون X اعلام کرد که برخی از عینک‌های آفتابی با توجه به لنز آن‌ها با فیس آی‌دی کار نمی‌کنند. از آنجاکه تنظیم تشخیص چهره با ماسک به سیستم TrueDepth نیاز دارد تا فقط ناحیه چشم شما را تجزیه و تحلیل کند، اگر این قسمت با عینک آفتابی پوشانده شود، امکان احراز هویت دقیق وجود نخواهد داشت. به‌نظر سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون هنگام پوشیدن عینک‌های معمولی، حتی با ماسک نیز به‌خوبی کار می‌کند.

ازآنجاکه این شرکت همچنان درحال کار روی iOS 15.4 است، مدتی طول خواهد کشید تا بتوانید از این ویژگی‌ها استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات