سامسونگ توانایی خود در تولید پنل‌های OLED منعطف با ابعاد مختلف را به رخ رقبا کشید

جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ چندین پنل OLED‌ با تاشدگی‌های متعدد، قابلیت رول‌شدن و ابعاد مختلف به‌ نمایش گذاشت.
تبلیغات

سامسونگ در حال‌ حاضر حکمران مطلق دنیای دستگاه‌های تاشدنی به‌ حساب می‌آید. اگرچه هم‌اکنون شرکت‌هایی مانند موتورولا، اوپو و هواوی نیز در این زمینه فعالیت دارند، تنها سامسونگ است که می‌تواند دستگاه‌های تاشدنی را در مقیاس انبوه به‌ فروش برساند.

کره‌ای‌ها در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ نشان دادند که گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ تنها ابتدای مسیر دیوانه‌وار تاشدنی‌ها هستند. سامسونگ در رویداد امسال از چهار فُرم‌فکتور تاشدنی جدید پرده برداشت که سه مورد از آن‌ها به دنیای گوش‌های هوشمند تعلق دارند.

تاشدنی‌های S و G سامسونگ

تاشدنی‌های S و G‌ تقریباً سازوکار مشابهی دارند؛ پنل S به‌شکل حرف S تا می‌شود و به‌ گفته‌ی سامسونگ، محصولی در ابعاد گوشی را به دستگاهی بسیار بزرگ‌تر بدل می‌سازد. پنل G‌ نیز دو تاشدگی دارد؛ اما به سمت داخل تا می‌شود تا نمایشگر از گزند خراشیدگی در امان بماند.

تاشدنی G به‌ اندازه‌ی تاشدنی S چندمنظوره نیست؛ اما برای دستگاه‌هایی که بیشتر در محیط‌های بیرونی به‌کار می‌روند، راهکار مناسب‌تری است؛ البته توجه داشته باشید که کره‌ای‌ها هنوز هیچ وعده‌ای برای تولید محصولاتی با پنل S و G نداده‌اند.

تاشدنی Flex Note سامسونگ

هیجان‌زده نشوید؛ Flex Note، نامی برای نسل آینده‌ی گلکسی نوت نیست؛ سامسونگ تاشدنی فلکس نوت را برای لپ‌تاپ‌هایی آینده‌نگرانه با پنل یکپارچه مدنظر دارد. بدون نیاز به وجود کیبورد فیزیکی، لپ‌تاپ مجهز به پنل Flex Note می‌تواند یک نمایشگر بزرگ، یک تبلت برای طراحی یا لپ‌تاپی با کیبورد مجازی باشد. ای‌ کاش مایکروسافت دستگاه کنسل‌شده‌ی Surface Neo را با پنل Flex Note سامسونگ احیا کند!

تاشدنی Flex Slidable

در نهایت به تاشدنی Flex Slidable نوبت می‌رسد. این پنل بیش‌‌ از هر چیز، یاد دستگاه مفهومی Oppo X 2021 را در ذهن تداعی می‌سازد. پنل رول‌شدنی Flex Slidable به گوشی هوشمند عادی شباهت دارد؛ اما می‌تواند از یک سمت گسترش یابد و نمایشگر بزرگ‌تری را در‌ اختیار کاربر بگذارد. سامسونگ در نمایش خود، از این فضای اضافه برای دسترسی به میان‌بر اپ‌ها استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات