خودروهای برقی چگونه کار می‌کنند؟

شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
طی سال‌های اخیر، تولید خودروهای برقی بسیار موردتوجه قرار گرفته است. شرکت تسلا یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌ها در تولید ماشین‌های برقی بوده و توانسته است دستاوردهای زیادی داشته باشد. خودروهای برقی چگونه کار می‌کنند؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نحوه‌ی کار خودرهای برقی با روش کارکردن خودروهایی که سوخت‌های فسیلی برای قدرت موتور استفاده می‌کنند، بسیار متفاوت است. همین تفاوت باعث شده که روند تولید این خودروها کمی کندتر از خودروهای دیگر باشد. در این ویدئو از زومیت، به بررسی نحوه‌ی کار خودروهای برقی پرداخته‌ایم.

ایده و اصول اولیه‌ی کارکرد اغلب خودروهای الکتریکی مدرن چند دهه قبل از موتورهای احتراق داخلی مطرح و معرفی شده بود. سال ۱۸۳۴، پروفسور سبراندا استرتینگ (Sebranda Stratting) اهل شهر خرونینگن (Groningen) در شمال هلند اولین ماشین الکتریکی دنیا را تولید کرد؛ البته باتری این خودرو غیرقابل شارژ بود.

موتور‌های احتراق داخلی یا درون‌سوز این گونه کار می‌کنند که سوخت و هوا در محفظه‌ی احتراق یا همان سیلندرهای موتور فشرده و مشتعل می‌شوند و این اشتعال باعث ایجاد انفجاری کوچک خواهد شد. به‌همین‌دلیل، به آن درون‌سوز گفته می‌شود.

براثر احتراق، گازهایی داغ با دما و فشار بالا ایجاد می‌شوند و انبساط این گازها پیستون موتور را به حرکت درمی‌آورد. حرکت خطی پیستون که هماهنگ با حرکت پیستون‌های دیگر داخل موتور است، به‌کمک میل‌لنگ به حرکت چرخشی تبدیل و باعث چرخیدن چرخ‌های خودرو می‌شود. درادامه‌ی این ویدئو، همراه زومیت باشید تا با چگونگی کار خودرهای برقی بیشتر آشنا شوید.

به نظر شما کاربران زومیت، آیا خودروهای برقی جایگزین خودروهای احتراقی خواهند شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات