با خاموش کردن کامپیوتر به‌ روش نادرست چه اتفاقی می‌افتد

شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خاموش کردن کامپیوتر گاهی اوقات از چیزی که انتظار داریم بیشتر طول می‌کشد. یکی از کارهایی که کاربران در این موارد انجام می‌دهند، خاموش کردن به‌صورت Force Shut Down است.
تبلیغات

خاموش کردن وسایل کار سختی نیست؛ کافی است کلید پاور آن‌ها را بزنید؛ اما در مورد کامپیوترها معمولاً این‌گونه نیست. البته کلیک روی منوی Start و گزینه‌های Power و Shut Down فرایند ساده‌ای به نظر می‌رسد؛ ولی با این کار، کامپیوتر به جای اینکه بلافاصله خاموش شود، وارد پروسه‌ی طولانی می‌شود که بعضی اوقات تا چند دقیقه ادامه پیدا می‌کند. یک راه‌ حل سریع برای این مشکل این است که کلید پاور کیس را ۵ ثانیه نگه داریم یا مستقیم کلید پاور منبع تغذیه‌ی کیس را بزنیم که البته یک روش کاملاً اشتباه و غیر اصولی است؛ چراکه روند استاندارد خاموش شدن سیستم را مختل می‌کند.

وقتی روی کلید Shut Down کلیک می‌کنید، کامپیوتر برای خاموش شدن، مجموعه‌ای از مراحل را طی می‌کند که برای حفاظت از داده‌های شما طراحی شده‌اند. زمانی که کارهایی ذخیره‌نشده دارید، نتیجه خاموش کردن ناگهانی کامپیوتر به کمک کلیدهای سخت‌افزاری کاملاً مشخص است! خیلی از برنامه‌های جدید، امکان ذخیره خودکار (Auto Save) دارند و این ابزار در مواقعی می‌تواند نجات‌بخش باشد؛ اما آن‌قدر که باید، ایده‌آل نیست. در ادامه همراه ویدئوی زومیت باشید تا در ارتباط با خاموش کردن سیستم بیشتر توضیح بدهیم:

تماشا در یوتیوب | تماشا در اینستاگرام

آیا تاکنون به‌صورت فیزیکی سیستم خود را خاموش کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات