مقایسه هواوی پی 30 پرو با سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس: سرعت پردازش

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس و هواوی پی ۳۰ پرو، پرچم‌داران سال ۲۰۱۹، سخت‌افزاری به‌روز و قدرتمند دارند؛ اما از دیدگاه شما، کدام‌یک سریع‌تر است؟
تبلیغات

هواوی در P30 Pro از پردازنده‌ی کرین ۹۸۰ بهره برده است؛ تراشه‌ای ۷ نانومتری که پیش‌تر و اولین‌بار در گوشی‌های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو به‌کار رفته بودند. به‌ادعای هواوی، پردازنده‌ی کرین ۹۸۰ درمقایسه‌با نسل پیشین خود ۷۵ درصد بهبود عملکرد یا ۵۸ درصد بهبود بهره‌وری انرژی را به‌ارمغان می‌آورد؛ درحالی‌که بهبود عملکرد و بهره‌وری واحد پردازش گرافیکی آن به‌ترتیب به ۴۶ و ۱۷۸ درصد می‌رسد. پی ۳۰ پرو در سه نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی UFS 2.1 و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی LPDDR4x و نسخه‌ی ۶ گیگابایتی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. چینی‌ها در رابط کاربری EMUI 9.1 سیستم‌فایل جدیدی به‌کار برده‌اند که باعث افزایش سرعت خواندن و نوشتن می‌شود.

در سوی دیگر این مقایسه، گلکسی اس ۱۰ پلاس قرار دارد. در برخی از بازار‌ها ازجمله ایران، خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ را با جدیدترین عضو پردازنده‌های اکسینوس، Exynos 9820 می‌بینیم. پردازنده‌ی اختصاصی کره‌ای‌ها با لیتوگرافی ۸ نانومتری تولید می‌شود که نخستین نمونه‌ی ساخته‌‌ی سامسونگ با واحد پردازش عصبی مجزا (NPU) به‌حساب می‌آید. اکسینوس ۹۸۲۰ به‌ادعای سازنده، درمقایسه‌با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری LPP، مصرف انرژی را تا ۱۰ درصد می‌کاهد. رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی نسخه‌ی پایه‌ی گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس، به‌ترتیب ۸ و ۱۲۸ گیگابایت است. برخلاف تصور ابتدایی ما، کهکشانی‌های جدید سامسونگ از حافظه‌ی UFS 3.0 بهره نمی‌برند و شرکت سازنده نسل جدید را نیز با حافظه‌ی UFS 2.1 عرضه می‌کند.

برای سنجش سرعت هریک از گوشی‌ها، به‌صورت جداگانه تعدادی اپلیکیشن در نظر گرفتیم که در آزمایش اول، جدا از اپلیکیشن‌های ثالث و سیستمی، نصب یک فایل APK و تبدیل ویدئو 4K به 1080 را نیز انجام دادیم. در ادامه، تمامی اپلیکیشن‌ها را مجدد بازکردیم تا مدیریت رم دستگاه را بررسی کنیم. درنهایت از هر دستگاه دو زمان به‌دست آمد که در ادامه، می‌توانید ویدئو کامل این بررسی را ببینید.

تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

برای اینکه بتوانیم به نتایج بهتر و نزدیک‌تری به تجربه‌ی کاربری برسیم، هر دو گوشی در شرایط استاندارد قرار داشتند و هیچ تنظیمات خاصی برای افزایش عملکرد اعمال نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات