یک طرح، یک نگاه: راگی، راه کاری مناسب برای بیدار کردن افراد خوش‌خواب

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
اگر شما هم جزء افرادی هستید که صبح‌ها خیلی دیر از خواب برخاسته و اغلب از کارهای‌تان باز می‌مانید، به "راگی" (Ruggie) خوش‌آمد بگویید. ساعتی متفاوت که تا شما را از جا بلند نکند، به آرامش نرسیده و به زنگ زدن ادامه خواهد داد.
تبلیغات

 خسته از فعالیت‌های روزانه به تخت می‌روید، اما می‌دانید که باید فردا سر وقت از خواب بیدار شوید. ساعت مدام زنگ می‌زند و به شما یادآوری می‌کند که زمان بیدار شدن  فرا رسیده، اما خسته تر از آن هستید که به این راحتی از رختخواب دل کنده و از جای خود برخیزید. در نتیجه دیرتر از خواب بیدار شده و مجبورید با عجله و نصفه و نیمه کارهای‌تان را سرو سامان داده و رهسپار محل کار، دانشگاه، مدرسه و...شوید.

در این میان ناگزیر استرس بیش‌تری را هم متحمل خواهید شد. از طرفی اگر شلوغی خیابان‌ها و ترافیک را هم درنظر بگیریم، شاید حتی یک دقیقه زود از خواب برخاستن، تفاوتی چند ساعته برای شما ایجاد کند. و تازه اگر قرار بوده به قرار مهمی برسید، اوضاع پیچیده تر هم می‌شود. اینجاست که "راگی" کار گشا خواهد بود.

اگر به خاطر داشته باشید، پیش‌تر نیز ساعت دیگری را به شما معرفی کردیم که به محض زنگ زدن، فرار کرده و فرد را به دنبال خود می‌کشید. تحرکی که کاملا خواب را از سر فرد بیرون کرده و او را آماده‌ی فعالیت روزانه می‌کرد. راگی" نیز در همین راستا طراحی شده است؛ منتها به شکلی کاملاً متفاوت.

راگی در اصل پادری کوچکی است که از خوابیدن مجدد شما پیشگیری می‌کند. این محصول خاص توسط "وینسون تَم" (Winson Tam) و تیمی از کارآفرینان متسقر در دو شهر ونکوور و هنگ‌کنگ طراحی و اجرا شده است. این پادری در اصل ساعت زنگ داری است که نسبت به فشار حساس بوده و با کمک همین خصوصیت، به بیدار کردن افراد خوش‌خواب کمک می‌کند. در واقع به محض زنگ زدن، فرد باید بیدار شده و روی راگی بایستد، البته با هر دو پا و برای ۳ ثانیه.

در واقع اگر تنها یک پای خود را روی این پادری قرار دهید، هیچ اتفاق نیفتاده و ساعت همچنان به زنگ زدن ادامه خواهد داد.

طراح وینسون تم خود به مشکل دیر بیدار شدن دچار بود. او می‌گوید که برای او هر روز صبح، بیدار شدن از خواب همچون دعوتی به مبارزه بود. ترک تختخواب گرم و راحت و قدم گذاردن روی کفپوش سرد، چالش هر روزه‌ی او بود. به همین دلیل این ساعت متفاوت را طراحی کرد تا به روند بیدار شدن خود و دیگرانی که از مشکلی مشابه رنج می‌برند، کمک کند. راگی درشمار پروژه‌های کیک استارتر بوده و اکنون می‌توان آن را با پرداخت مبلغ ۵۹ دلار خریداری کرد.

از شما دعوت می‌کنیم نگاهی نیز به ویدیوی زیر داشته باشید.

نظر شما در مورد این قالیچه چیست؟ آیا در دستیابی به هدف خود موفق خواهد بود؟ یا خیر؛ افراد خوش‌خواب باز هم راهی برای دور زدن آن خواهند یافت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات