تماشا کنید: نوجوانی با ویدیوی تشریح نظریه نسبیت انیشتین برنده‌ی جایزه‌ی ۴۰۰٫۰۰۰ دلاری شد

یک‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
به طور حتم تا به امروز بارها نام نظریه‌ی نسبیت انیشتین را شنیده‌اید. اگر با وجود مطالعه‌ی مقالات فراوان تاکنون به درک درستی از این نظریه نرسیده باشید، ویدیوی ۷ دقیقه‌ای تهیه شده توسط یک نوجوان می‌تواند کلید حل معما برای شما باشد. این نوجوان با ویدیوی مورد نظر موفق شده تا جایزه‌ای ۴۰۰٫۰۰۰ دلاری را کسب کند.
تبلیغات

نظریه‌ی نسبیت انیشتین را بارها شنیده‌ایم، اما آیا شما نیز جزو افرادی هستید که به واقع معنای اصلی این مفهوم فیزیکی را درک نکرده‌اید؟ شاید تعریف تغییر ماهیت زمان برای فردی که در فضا حرکت می‌کند به نظر ساده برسد، اما درک آن کمی سخت است؛ اگر شما نیز از جمله‌ی این افراد هستید بهتر است نگاهی به ویدیوی ۷ دقیقه‌ای که در ادامه قرار گرفته داشته باشید. این ویدیو توسط یک نوجوان تهیه شده است. نکته‌ی جالب در مورد این ویدیو کسب جایزه‌ی ۴۰۰٫۰۰۰ دلاری توسط این نوجوان به دلیل ساخت این ویدیو است.

رایان چستر ۱۸ ساله موفق شده تا با ساخت یک ویدیو که در طی آن نظریه‌ی نسبیت انیشتین تشریح می‌شود، جایزه‌ی ۴۰۰٫۰۰۰ دلاری Breakthrough Junior Challenge را مال خود کرده است. همانطور که اشاره کردیم طی این ویدیو نظریه‌ی نسبیت انیشتین توضیح داده شده است. تمام تدارکات مورد نیاز برای تهیه این ویدیو از قبیل نوشتن سناریو، فیلمبرداری و ویرایش توسط خود رایان انجام شده است.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که تمام مبلغ این جایزه به خود رایان تعلق نمی‌گیرد. ۲۵۰٫۰۰۰ دلار از این مبلغ صرف بورسیه وی شده و ۵۰٫۰۰۰ دلار نیز به دبیر وی پرداخت خواهد شد. ۱۰۰٫۰۰۰ دلار باقی مانده به مدرسه‌ای که رایان در آن تحصیل کرده پرداخت می‌شود تا یک آزمایشگاه علوم در آن احداث شود.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات