تماشا کنید: رانندگی سباستین فتل با فراری FXX K

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
فراری FXX K برای رانندگان معمولی تولید نشده است. این خودرو ۱۰۳۶ اسب بخاری پاسخ فراری به این سوال است که اگر محدودیتی برای جاده‌ها وجود نداشت فراری چه خودرویی تولید می‌کرد؟ اما چه کسی بهتر از قهرمان چهار دوره پیاپی فرمول یک برای آزمایش این خودرو؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 «فراری لافراری» سریع‌ترین و قدرتمند‌ترین خودرو تاریخ فراری بوده است. اما آیا این مساله باعث خواهد شد تا فراری دست از ارتقاء این خودرو بردارد؟ خودرو‌های با پسوند XX فراری، مدل‌های ارتقاء داده شده و خاص پیست این تولید‌کننده ایتالیایی هستند. طی همین روند فراری با ارتقاء لافراری مدل FXX K را تولید کرده است. این خودرو فراتر از تصور است و با آن می‌توانید رکورد‌های ثبت شده در انواع مسابقات اتومبیلرانی را جابجا کنید. فراری با استفاده‌ی گسترده از فایبر کربن و تعبیه‌ی جدیدترین تکنولوژی‌های استفاده شده در فرمول یک، از ابرخودرو خود هیولایی ساخته است که فقط رانندگان رده اول جهان توانایی به چالش کشیدن آن را دارند.

Ferrari FXXK 1

FXX K از همان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر لافراری به همراه موتور الکتریکی بهره می‌برد. با این تفاوت که نیروی خروجی آن‌ها به ۱۰۵۰ اسب بخار افزایش یافته‌اند. این خودرو به تنها ۲.۷ ثانیه زمان برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد و حداکثر سرعت‌ آن ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. شاید در نگاه اول با خود بگویید بوگاتی ویرون به راحتی رکورد‌های این خودرو را جابجا خواهد کرد؛ اما این جاست که تجربه‌ی فراری در فرمول یک به کمک وی می‌آید. سیستم‌های آیرودینامیک فعال، تعلیق فعال و فرمان‌پذیری فعال تنها بخشی از تکنولوژی‌های این خودرو است که باعث می‌شود در پیست‌ها بدون رقیب باشد.

Ferrari FXXK 2

این خودرو بیش از دو میلیون دلار قیمت دارد. نکته جالب این است که نمی‌توانید هر زمانی که دوست داشته باشید از خودرو خود لذت ببرید. باید پیش از آن به فراری اعلام کنید و پس از آماده شدن پیست و تیم مربوطه، می‌توایند خودرو خود را برانید. البته پیش از آن نیز باید دوره‌های رانندگی و آشنایی با خودرو را زیر نظر فراری بگذرانید.

اخیرا فراری اقدام به انتشار ویدیویی از تست این خودرو در پیست فیورانو توسط سباستین فتل کرده است. چهره‌ی خندان و متعجب فتل هنگام رانندگی با FXX K را می‌توان گواهی بر ادعای فراری مبنی بر تولید خودرویی رام نشدنی دانست. تماشای این کلیپ زیبا را به همه دوستداران خودرو توصیه می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات