مرسدس برای تضمین مشتریان آینده، اسباب بازی‌هایی با سیستم مقابله با تصادف تولید می‌کند

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
آلمانی‌ها برای نمایش فناوری جلوگیری از تصادف خویش، اسباب‌ بازی‌هایی را تولید و روانه‌ی بازار کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 بازاریابی یکی از حوزه‌هایی است که کمپانی‌ها در بازار رقابتی نیازمند حضور پرقدرت در آن هستند. مرسدس بنز به عنوان یکی از پیشروترین کمپانی‌های خودروساز که همواره بر لبه‌ی فناوری در حوزه‌ی خودروسازی حرکت کرده، ایده‌ی جالبی را به کار گرفته است. این کمپانی اسباب‌بازی‌هایی را مطابق خودروهای تجاری خود روانه‌ی بازار کرده که سیستم مقابله با تصادف مورد استفاده در خودروهای اصلی در این اسباب بازی‌ها شبیه سازی شده است. با وجود این قابلیت کودکانی که این خودروهای اسباب بازی را در اختیار می‌گیرند، به هیچ وجه قادر به کوبیدن خودروها و در نتیجه ایجاد صحنه‌ی تصادف نیستند.

راهکار مورد استفاده برای جلوگیری از به هم خوردن خودروهای مرسدس بنز اسباب بازی به اندازه‌ی فناوری بکار گرفته شده در نمونه‌های اصلی پیچیده نیست. مرسدس در پشت سپر اسباب‌بازی‌های خود از آهنربا استفاده کرده که تقابل دو قطب هم نام برخورد اتومبیل‌ها را غیرممکن می‌کند. مهم نیست که کودکان چه میزان انرژی برای برخورد دو اتومبیل از سمت جلو به خرج دهند، وجود دو آهنربا در این قسمت کار خود را به نحو احسن انجام داده و از برخورد جلوگیری می‌کند.

مرسدس بنز در خودروهای خود از سیستمی با عنوان Brakr Assist Plus استفاده می‌کند که البته به اندازه‌ی اسباب‌بازی‌های تولید شده قدرت ممانعت از تصادف را ندارند، هر چند این سیستم قادر است جلوی بسیاری از برخوردهای ناخواسته را به راحتی بگیرد. البته با توجه به اینکه مشتریان هدف این اسباب‌بازی‌ها هنوز سنین خردسالی را سپری می کنند، احتمال همه‌گیر شدن خودروهای هوشمند یا خودروهایی که از فناوری‌های ضد تصادف با تاثیرگذاری ۱۰۰ درصد بهره می‌برند، متصور است، از این‌رو باید این ایده را بسیار جالب توجه و هوشمندانه خواند.

ورای فناوری مورد استفاده در خودروها، حرکت مرسدس بنز را می‌توان از جنبه‌ی بازاریابی بسیار جالب توجه و تاثیرگذار خواند. درک وجود چنین قابلیتی در خودروهای مرسدس در کنار مشاهده‌ی آثار زیان بار تصادفات، این مفهوم را در ذهن کودکان ثبت می‌کند که خودروهای مرسدس، امنیت بیشتری را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. با رسیدن به سنین بزرگسالی و در زمان خرید خودرو، همین حربه اثرگذار بوده و در لحظه‌ی انتخاب، ضمیر ناخودآگاه کاربر وی را به سمت خودرویی سوق خواهد داد که تاثیرفناوری‌های آن را پس پرده‌ی ذهنی خود دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات