تماشا کنید: مقایسه سه ابرخودروی لافراری، P1 و ۹۱۸ برای اولین بار

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
پس از منتشر شدن اخباری مبنی بر مقایسه ابر‌خودروهای هیبریدی فراری لافراری، مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ توسط جرمی کلارکسون و همکاران وی در برنامه جدید خود در آمازون، اما اولین مقایسه رسمی این ابرخودرو‌ها توسط گروه دیگری انجام شده است. برای تماشای این ویدیو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 علاقه‌مندان خودرو در سراسر جهان مدت زمان زیادی است که در انتظار مقایسه ابرخودروهای جدید فراری، مک‌لارن و پورشه نشسته‌اند. برنامه‌های و مجلات مختلفی قصد بررسی و مقایسه این خودروها را داشته‌اند، اما به دلیل مخالفت شرکت‌‌های تولید‌ کننده و یا وضع قوانین سخت هنگام انجام مقایسه، تا بحال کسی موفق به این امر نشده است. آخرین بار نیز جرمی کلارکسون در برنامه تاپ‌گیر وعده انجام این مقایسه را داده بود که متاسفانه به دلیل مشکلات به وجود آمده و جدایی مجریان این برنامه، پروژه مدنظر نیمه کاره رها شد.

پیش‌تر اخباری در زومیت مبنی بر بررسی لافراری، P1 و ۹۱۸ به صورت همزمان توسط کلارکسون، هموند و مِی در برنامه‌ جدیدشان در آمازون منتشر شده بود. اما نشریه سوپرکار درایور در این امر پیش‌دستی کرده و به تست و ثبت زمان برای هر سه خودرو در پیست سیلوراستون انگلیس پرداخته است. مت جکسون راننده حرفه‌ای تورینگ نیز وظیفه رانندگی را بر عهده داشت.

در انتهای این ویدیو مت جکسون در خصوص نحوه انجام آزمایش و تجربه بدست‌ آمده صحبت می‌کند. وی ابتدا با هر خودرو سه دور پیست را طی کرده تا به آشنایی کامل با آن برسد؛ سپس سه دور دیگر سیلوراستون را با نهایت توان خود و خودرو‌ها طی کرد و و تیم موجود بهترین زمان بدست آمده را برای خودروی مورد نظر ثبت کرد. مک‌لارن P1 به عنوان اولین خودرو تحت آزمایش و زمان‌گیری قرار گرفته است. جکسون عنوان کرد که به دلیل این که P1 هنگام صبح و هوای سردتر مورد آزمایش قرار گرفت، کمی رانندگی با آن خشک بود.

لافراری و ۹۱۸ به ترتیب بعد از P1‌ مورد آزمایش قرار گرفتند که هنگام رانندگی با ۹۱۸ پیست در گرم‌ترین شرایط جوی خود قرار داشت.  جکسون از پیشرانه و توان حرکتی مک‌لارن شگفت زده شده و آن را ستود. هم‌چنین وی حس رانندگی با ۹۱۸ را به دلیل قابلیت چهارچرخ محرک آن کمی تنبل‌تر از P1 عنوان کرد. اما این راننده حرفه‌ای جذاب‌ترین رانندگی را در فراری تجربه کرده بود و صدای پیشرانه آن را تحسین کرد. هم‌چنین فرمان‌پذیری این خودرو را بسیار دقیق توصیف کرد و در این خصوص گفت که فراری دقیقا مسیری را طی خواهد کرد که به آن فرمان داده می‌شود. 

مت جکسون در نهایت این تجربه را بسیار لذت بخش خواند و دعوت به این برنامه را افتخار خود عنوان کرد. در ادامه شما را به تماشای این ویدیو جذاب دعوت می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات