تماشا کنید: پرینتر سه بعدی Glowforge استفاده از تمام مواد برای پرینت را ممکن می کند

یک‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
Glowforge یک پرینتر سه بعدی لیزری بسیار جالب است که امکان ایجاد اشیا از تمام مواد را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند.
تبلیغات

پرینترهای سه بعدی از جمله‌ی گجت‌های نوپایی است که آینده‌ی روشنی در انتظار آن‌ها است. در این بین محصولات مختلفی در این رابطه روانه‌ی بازار شده که هر یک قابلیت‌های متفاوتی دارند.

این روزها تعداد پرینترهای سه بعدی در بازار بسیار افزایش یافته که هر یک با قابلیت‌های خاصی درصدد جلب نظر کاربران هستند، اما یکی از نمونه‌هایی که ویژگی‌های بسیار جالب توجهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، Glowforge است.

این پرینتر سه بعدی توانایی برش و پرینت را با استفاده از انواع مواد در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال می‌توان به ساخت کیف با استفاده از چرم تا جعبه‌ی چوبی برای انواع جواهرات اشاره کرد که با استفاده از این پرینت می‌توان توسعه داد. حتی امکان انجام برش روی شکلات نیز وجود دارد و می‌توان انواع شکلات‌های تحته‌ای بدون شکل را با استفاده از این پرینتر به یک قطعه‌ی شکلات دوست داشتنی و زیبا تغییر داد.

این پرینتر اطلاعات مربوط به آنچه را که باید پرینت شود از نرم‌افزارهایی نظیر فتوشاپ یا ایلاستریتور ادوبی دریافت می‌کند. همچنین باید به کاتالوگ خود گلوفورج نیز اشاره کرد که امکان دریافت طراحی‌ها از طریق آن وجود دارد. این پرینتر قادر است به واسطه‌ی دوربین‌های تعبیه شده در آن، حتی طرح مورد نظر خود را از خودکار یا کاغذ نیز دریافت کند. برای استفاده از این پرینتر نیازی به کار با نرم‌افزارهای پیچیده‌ای نظیر اتوکد نیست.

گلوفورج یک پرینتر ایده‌‌آل هیبریدی است. برخلاف پرینترهای سه بعدی نظیر Form 3 یا سایر نمونه‌های موجود که می‌توانند با استفاده از پلاستیک به خلق اشیا سه بعدی بپردازند، با استفاده از گلوفورج می‌توان از انواع مواد برای خلق اشیا استفاده کرد. برای مثال کافی است تا چوب، چرم، فوم، اکریلیک، مقوا، فیبر، سنگ، فلز، شیشه و حتی مواد اولیه غذایی را درون این پرینتر قرار دارد تا بتوان با اعمال شکل مورد نظر، آنچه را که در نظر داریم، خلق کنیم.

با استفاده از این پرینتر هر کاربری به یک تولیدکننده‌ی کوچک تبدیل می‌شود که می‌تواند با سخت و برش اشیا مورد نظر خود، در نهایت آنچه را که در نظر دارد، خلق کند.

تعامل ساده با این پرینتر باعث می‌شود تا به‌راحتی و بدون پیچیدگی خاصی بتوان از این پرینتر استفاده کرد. برای استفاده از این پرینتر و خلق آنچه که در نظر داریم، کافی است تا طرح مورد نظر را برای پرینتر مشخص کرده و ماده‌ی مورد نظر خود را نیز درون پرینتر قرار دهیم تا از این طریق کاربر بتواند در نهایت به خلق ایده‌ی خود بپردازد. گلوفورج از فوکوس خودکار به منظور افزایش دقت خود استفاده می‌کند. هر پرینتر با برش در این پرینتر بین ۲ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

GlowForge 1
glowforge2
glowforge5
glowforge6

قیمت پرینتر Glowforge معادل ۳٫۹۹۵ دلار مال خود کرد که در نگاه اول بسیار گران به نظر می‌رسد. البته گلوفورج در حال حاضر این پرینت را از طریق پیش خرید در وب‌سابت خود با قیمت ۱٫۹۹۵ دلار به فروش می‌رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات