بروزرسانی iOS 9 گوشی‌های آیفون قدیمی را کند می‌کند

پنج‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
هفته‌ی گذشته اپل نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS را برای ابزار‌های موبایل و گجت‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل منتشر کرد. حال شماری از کاربرانی که این نسخه از سیستم‌عامل اپل را روی گوشی‌هایی نظیر آیفون 4S نصب کرده‌اند، خبر از کندی شدید آیفون‌های خود داده‌اند.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته اپل نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود را با عنوان iOS 9 منتشر کرد. براساس آمار و اطلاعات منتشر شده توسط اپل، بیش از نیمی از گجت‌های اپل که می‌توانستند به این نسخه بروزرسانی کنند، این نسخه را در طول یک هفته‌ی اخیر دریافت کرده‌اند. دارندگان گوشی‌های هوشمند آیفون 4S و مدل‌های جدیدتر گوشی‌های اپل می‌توانند آخرین نسخه از این سیستم‌عامل را دریافت کنند.

پس از گذشت یک هفته، حال کاربران اقدام به انتشار ویدیوهایی کرده‌اند که نشان از کند شدن آیفون‌های قدیمی پس از دریافت سیستم‌عامل iOS 9 دارند. شماری از کاربران نیز در فروم‌های رسمی اپل با اشاره به این موضوع رسما از کند شدن بیش از حد گوشی‌های هوشمند خود پس از دریافت بروزرسانی جدید انتقاد کرده‌اند.

از جمله‌ی مواردی که می‌توان در آن به روشنی کند شدن آیفون 5S و آیفون 4S را پس از نصب iOS 9.0.1 دید، ویدیویی است که توسط vloggers iAppleBytes منتشر شده است. در این ویدیو می‌توان تفاوت آیفون 4S و آیفون 5S را پس از نصب iOS 9.0.1 و iOS 8.4.1 دید.

از جمله مواردی که می‌توان در این ویدیوها دید، کند شدن گوشی در زمان روشن شدن، کند شدن عملکرد دوربین و همچنین تاخیر در زمان اجرای اپلیکیشن‌ها و سوئیچ بین آن‌ها است.

این موضوع فقط در مورد آیفون‌های قدیمی صادق نیست و در برخی موارد گوشی‌های جدید آیفون نیز دچار تاخیری محسوس می‌شوند. البته باید روی دیگر سکه را نیز دید؛ چراکه براساس اطلاعات ارائه شده، عملکرد دستیار صوتی آیفون کمی سریع‌تر شده؛ اما با این وجود شماری از کاربران اعلام کرده‌اند که قابلیت پیش‌بینی اپلیکیشن در سیری را غیرفعال کرده‌اند تا از این طریق عملکرد کلی گوشی را در مقایسه با گذشته سرعت بیشتری ببخشند.

لینک دانلود

کند شدن گوشی‌های قدیمی با نصب نسخه‌های جدید نرم‌افزار، امری معمول در میان کاربران است؛ چراکه اضافه شدن قابلیت‌های جدید به معنای در اختیار گرفتن بیشتر منابع سخت‌افزاری است که این موضوع در عملکرد کلی سیستم تاثیر منفی دارد. همچنین باید به بالا رفتن مصرف باتری در گوشی‌های هوشمند نیز اشاره کرد که متاثر از همین امر است.

مشکلاتی از این قبیل همواره در ارائه‌ی بروزرسانی‌های جدید وجود داشته است. برای مثال می‌توان به iOS 8 اشاره کرد که در روزهای اول عرضه مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده بود. سال گذشته کاربرانی که درصدد نصب iOS 8 بودند باید بیش از ۵ گیگابایت از حافظه‌ی داخلی خود را در اختیار این نسخه از سیستم‌عامل قرار می‌دادند. اپل امسال این مشکل را به نوعی حل کرده؛ بطوریکه که برای نصب iOS  9 تنها به ۱.۵ گیگابایت از حافظه‌ی داخلی نیاز است.

لینک دانلود

برای مقابله با چنین مشکلاتی شماری از کاربران از بروزرسانی به نسخه‌ی جدید منصرف شده و سعی می‌کنند که به نسخه‌ی کنونی اکتفا کنند. این امر نیز خطرات خاص خود را به همراه دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به خطر آلوده شدن به بدافزارها و عدم امکان استفاده از آخرین نسخه‌‌ی اپلیکیشن‌ها اشاره کرد.

یکی از مشکلاتی که گریبان‌گیر کاربران آیفون در کشورمان شده، عدم امکان بهره‌گیری از شبکه‌های 4G LTE در شبکه‌ی مخابراتی ایرانسل است. اپل برای بهینه‌سازی هر چه بیشتر مصرف باتری در گوشی‌های هوشمند خود میزان انرژی مصرف شده را در همه‌ی زمینه‌ها را به شدت تحت نظر دارد و از این‌رو میزان انرژی مورد استفاده توسط سیم‌کارت و شبکه‌ی مخابراتی نیز یکی از این موارد است که عدم شناسایی ایرانسل توسط اپل باعث مسدود شدن این امکان برای کاربران شده است.

لینک دانلود

آیا شما نیز آیفون خود را به آخرین نسخه از سیستم‌عامل iOS بروز کرده‌اید؟ در صورتی که با مشکلاتی پس از بروزرسانی روبرو شده‌اید، آن‌ها را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات