تماشا کنید: Awair، گجتی برای مانیتور کیفیت هوای محیط

شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
با نگاهی به Awair اولین گزینه‌ای که در مورد کارکرد این گجت به ذهن انسان خطور می‌کند، شباهت آن با بلندگو و دستگاهی برای پخش موسیقی است؛ اما در واقع Awair به منظور مکش هوای پیرامون و تشخیص آلودگی و ضمناً تنظیم دمای محیط، توسعه یافته است.
تبلیغات

Awair توسط کمپانی Bitfinder به منظور تشخیص آلودگی و دمای محیط توسعه یافته است. با استفاده از این گجت کاربردی می‌توان میزان دی اکسید کربن، ذرات معلق و همچنین دما و رطوبت محیط را مانیتور کرد و براساس نتایج به دست آمده اقداماتی را در جهت بهبود اوضاع  بصورت بی‌سیم در پیش گرفت.

تفاوت اصلی Awair با سایر گجت‌های مانیتور وضعیت محیط، ارائه‌ی اطلاعات بصورت آنی و همچنین قابلیت ارتباط با سایر لوازم مربوط به تنظیم دما و وضعیت هوای موجود است که از ارتباط بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. از جمله‌ی چنین لوازمی می‌توان به فن‌ها، تصفیه کننده‌های هوا، ترموستات‌ها و سایر ابزار‌های موجود در محیط اشاره کرد که قادرند از طریق بی‌سیم به Awair متصل شوند. این گجت کاربردی دارای حالت‌های مختلفی برای تنظیم هوای محیط است که از جمله‌ی آن می‌توان به حالت خواب، زیبایی، آلرژی یا بارداری اشاره کرد.

درون این گجت سنسوری تعبیه شده که قادر است دمای محیط را از 40- تا 257+ درجه‌ی فارنهایت، رطوبت را از 0 تا 95 درصد، میزان دی اکسید کربن را از 0 تا 4000 پی‌پی‌ام (PPM)، میزان ریزگردها از 0 تا 500 نانو گر در متر مکعب و درصد ترکیبات آلی فرار در فضای 92 متر مربعی اشاره کرد. Awair قادر است تا از طریق API اینترنت اشیاء، با سایر لوازم خانگی مرتبط با تنظیم دما و کیفیت هوا ارتباط برقرار کند و از طریق الگوریتم‌های پیش فرض موجود و شرایط انتخاب شده توسط کاربر، به بهبود وضعیت هوای محیط کمک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات