تماشا کنید: عملکرد اکسپریا زد 3 پلاس در مقابل اکسپریا زد 3

پنج‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی یک وب‌سایت ویتنامی مقایسه‌ای بین اکسپریا زد 3 و اکسپریا +Z3 انجام داده و عملکرد آن‌ها را از نظر زمانی مورد بررسی قرار داده است. شاید در نگاه اول اکسپریا زد 3 پلاس با پردازنده اسنپدراگون 810 پیروز به نظر بیاید ولی گاهی اوضاع طوری پیش نمی‌رود که انتظارش را داریم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اکسپریا زد 3 سونی با پردازنده اسنپدراگون 801 در مقابل گوشی هوشمند جدید این شرکت که با پردازنده اسنپدراگون 810 به بازار عرضه شده است، قرار گرفته است. روی کاغذ اسنپدراگون 810 باید رقیب قدیمی 32 بیتی خود یعنی اسنپدراگون 801 را که به تعداد نصف اسنپدراگون  810 هسته پردازشی دارد به راحتی شکست دهد ولی به نظر می‌رسد که در عمل اوضاع کمی فرق می‌کند.

شاید بهتر باشد در همین ابتدای کار بگوییم که این تست چندان علمی نیست و نمی‌توان روی آن حساب باز کرد چرا که فقط از یک نرم‌افزار برای سنجش زمان عملکرد پردازنده‌ها بر اساس تعداد وظایف محول شده به آن‌ها استفاده می‌کند. همچنین سرعت دست فرد آزمایش کننده در ضربه زدن به نمایشگر هم در نتیجه این تست موثر است ولی این آزمایش یک چیز را بخوبی روشن می‌کند و آن اثرات داغ شدن بیش از حد است که جلوی عملکرد قدرتمند پردازشگر را می‌گیرد.

در ابتدا تفاوت زیادی بین این دو پردازنده مشاهده نمی‌شود ولی هر چه تعداد نرم‌افزارهای در حال اجرا بیشتر می‌شود تفاوت‌ها آشکارتر می‌شوند. ممکن است فکر کنید که اکسپریا زد 3 پلاس کار خود را سریعتر به پایان می‌رساند ولی این‌طور نیست، اکسپریا زد 3 وظایف خود را 7 ثانیه سریعتر انجام می‌دهد. 

لینک دانلود

شاید بتوان دلیل اصلی این اختلاف زیاد را همان گمانه داغ شدن بیش از حد اسنپدراگون 810 بدانیم. اگر چه ویدیو  دمای پردازنده‌ها را نشان نمی‌دهد ولی تمامی موبایل‌ها وقتی دمای پردازنده‌شان از حد خاصی بیشتر می‌شود در تلاشی جداگانه سعی می‌کنند تا دما را پایین بیاورند که این امر باعث کاهش قدرت پردازشی می‌شود.  از نظر تئوری اسنپدراگون 810 سرعت کلاک بالاتری نسبت به پردازنده‌های پیش از خود دارد ولی وقتی کاربر نتواند از حداکثر آن استفاده کند، فرکانس کلاک کم‌اثر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات