تماشا کنید: کنترل تمامی گجت های پوشیدنی با ژست های حرکتی در پروژه Soli گوگل (بروزرسانی)

پنج‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
از این‌رو گوگل پروژه‌ی Soli را معرفی کرده که این پروژه به کمک تکنولوژی رادار تعامل بهتر و ساده‌تری را برای ارتباط با گجت‌ها فراهم می‌کند.
تبلیغات

پروژه‌ی Soli گوگل یک چیپ مجهز به رادار است که قادر به کنترل ژست‌های حرکتی دست و انگشت‌ها است. برای فراهم کردن تعامل بهتر با گجت‌ها، ایوان پوپیرو یکی از اعضای تیم ATAP گوگل، در این پروژه دکمه‌هایی را تعبیه کرده است. تیم ATAP گوگل مسئولیت تحقیق روی تکنولوژی‌های پیشرفته و محصولات را دارد.

یکی از دستاوردهای این تیم لباس‌های هوشمند با پارچه‌های خاص است و امسال نیز این تیم روی محصولات پوشیدنی کار می‌کند. بر اساس گفته‌ی مهندسان گوگل، بخش‌های مختلف بدن انسان نسبت به تماس با اشیا حساسیت یکسانی ندارند؛ به همین دلیل انگشت‌های دست ۲۰ برابر قوی‌تر از بقیه‌ی اعضای بدن از نظر دقت در تشخیص اشیا قوی‌تر است. 

project-soli-3-600x324

معمولا تعامل ساعت‌ هوشمند و گجت‌های پوشیدنی در مقایسه‌ با دیگر ابزارهای هوشمند دشوار است، زیرا با دست و انگشت‌ها همیشه نمی‌توان به راحتی آن‌ها را کنترل کرد. ایوان پوپیرو در این خصوص گفت:

دست‌های ما ابزارهای بی‌نظیری هستند، زیرا بسیار سریع‌ عمل کرده و دقت بالایی دارد؛ به خصوص زمانی که ما به کمک انگشتان دست، ابزاری را کنترل می‌کنیم.

در پروژه‌ی Soli، مهندسان گوگل از فرکانس ۶۰ گیگاهرتزی استفاده کردند و این فرکانس حرکات و ژست‌های دست را به خوبی شناسایی می‌کند. علاوه بر این دو فرستنده و چهار گیرنده در این پروژه به کار برده شده که عملیات شناسایی و حذف نویز را تسریع کرده و با دقت بالایی حرکات انگشت دست را شناسایی می‌کند.

از جمله مزایای این پروژه می‌توان به زاویه دید ۱۸۰ درجه‌ای، پوشش فاصله‌ی ۵ سانتی‌متر تا ۵ متر و فرکانس زیاد اشاره کرد.تیم ATAP گوگل، چیپ بسیار ریزی را در این محصول جدید خود تعبیه کرده‌اند؛ این چیپ به قدری کوچک است که می‌تواند در یک ابزار پوشیدنی به کار برده شود.

دقت این تکنولوژی بسیار بالا است، اگر دستان خود را در بالای این چیپ قرار دهید، می‌تواند به راحتی حرکات انگشت و ژست‌های دست را شناسایی کند. گوگل در این پروژه اطلاعاتی را که از شناسایی حرکات دست به دست آمده به دستگاه دیگری که ژست‌های حرکتی را به خوبی درک می‌کند، ارسال می‌کند. 

project-soli-4-600x276

در ویدئوی زیر می‌توانید تمامی قابلیت‌های این تکنولوژی را مشاهده کنید. به کمک این تکنولوژی می‌توانید بدون لمس کردن ابزارهای خود، شماره گیری کنید. علاوه بر این، تکنولوژی Soli گوگل قابلیت استفاده در دیگر تجهیزات و ابزارها را دارد.

احتمالا گام بعدی تیم ATAP گوگل، ارائه‌ی کیت نرم افزاری به توسعه دهندگان است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری آن را عرضه کند. توسعه دهندگان می‌توانند به کمک این کیت و تکنولوژی Soli، بازی‌هایی را طراحی کنند که بدون نیاز به لمس دسته‌ی بازی، بتوان بازی‌ کرد.

به نظر شما برای کنترل دستگاه‌هایی چون ساعت هوشمند این روش بهتر است یا کنترل صوتی و روش‌های دیگر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات