همگام با پیشروان: ایمیل‌‌ های شما امن است؟ مطمئنا خیر!

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مساله‌ی امنیت در دنیای ارتباطات مجازی همواره یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بوده که برای کاربران عادی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. به نظر شما نامه‌‌های الکترونیکی که ارسال می‌‌‌کنید تا چه اندازه امنیت دارند؟
تبلیغات

اندی ین یکی از مهندسان مرکز سرن است که نبود امنیت در ارسال ایمیل او را به فکر حل این مشکل انداخته است. او که در یکی از پیشرفته‌ترین مراکز علمی دنیا مشغول به کار بود تصمیم گرفت تا در اوقات بیکاری نسخه‌ای آزمایشی از یک برنامه‌ی ایمیل با رمزنگاری ایمن و البته ساده را بسازد. او که به واسطه‌ی کار خود دسترسی به بهترین مهندسان و پژوهشگران زمینه‌‌های مختلف علمی و فناوری داشت، توانست بر بسیاری از مشکلاتی که چنین برنامه‌‌هایی با آن مواجه هستند غلبه کند.

در واقع ایمیلی که امروزه ما از آن استفاده می‌‌‌کنیم، بسیار شبیه به ارسال کارت پستال عمل می‌‌‌کند، به این معنا که هر کسی می‌‌‌تواند با دسترسی به کلید اصلی آن‌‌ها را بخواند بی آنکه نیاز به اجازه‌ی ما داشته باشد یا ما متوجه آن بشویم اما می‌‌‌توان با رمزنگاری این ایمیل‌‌ها به صورتی که تنها توسط دریافت کننده قابل خواندن باشند،بر مشکل نبود امنیت در ارسال نامه‌‌های الکترونیکی غلبه کرد – به عبارتی، کلید تنها در دست ارسال کننده و دریافت کننده نامه باشد. 

بنابراین اگر می‌‌‌خواهید بیشتر در خصوص امنیت ایمیل‌‌ها بدانید و با یک سرویس ایمیل رایگان و ایمن که اندی ین آن را ایجاد کرده، آشنا شوید، در ویدیوی زیر ما را همراهی کنید.

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات