تماشا کنید: فرآیند طراحی و تولید Renaultsport R.S. 01

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی رنو تابستان سال ۲۰۱۴ یکی از زیباترین سوپراسپورت‌های جهان را با نام RenaultSport R.S. 01 معرفی و رونمایی کرد. حال ویدئویی از فرآیند طراحی و تولید این دستگاه منتشر شده است.
تبلیغات

 رنو اوج هنر خود را در طراحی و تولید RenaultSport R.S. 01 بکار گرفته است. علاوه بر ظاهر زیبا در این خودرو، رنو از یک شاسی فیبرکربی ساخت کمپانی Dallara بهره گرفته است.

فرانسوی‌های از یک موتور ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر V شکل در این خودرو استفاده کرده‌اند که در واقع این موتور را از شریک ژاپنی خود، نیسان به عاریه گرفته‌اند. موتور مورد استفاده در واقع همان قلب تپنده‌ی نیسان GTR است که توسط نیسمو تقویت شده است. رنو اعلام کرده که این موتور قادر است ۵۰۰ اسب بخار قدرت را در ۶۰۰ نیوتن متر تولید کند که در مقایسه با موتور جی‌تی‌آر، ۴۲ اسب بخار کمتر است. اما با توجه وزن کمتر این خودرو در مقایسه با گل سرسبد نیسان، رنواسپورت R.S. 01 وضعیت بهتری دارد. سوپراسپورت رنو تنها ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد که ۶۴۰ کیلوگرم از نیسان جی‌تی‌آر سبک‌تر است. این خودرو قادر است در کمتر از سه ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

لینک دانلود

رنو برای انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها از یک گیربکس هفت سرعته‌ی ساخت Sadev بهره گرفته است که از فناوری ضد واماندگی همراه با پدال‌های پشت فرمان همچون خودروهای فرمول یک استفاده می‌کند. رنو این خودرو را بسیار زیبا طراحی کرده و هیچ‌یک از مشخصات آن بی‌دلیل در این خودرو قرار نگرفته است. برای مثال می‌توان به ورودی‌های هوا در طرفین خودرو اشاره کرد که برای گذراندن هوا از عقب خودرو به منظور خنک کردن تایرهای پشتی و ایجاد چسبندگی بیشتر به جاده مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنو سوپراسپورت خود را در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز شرکت خواهد داد تا با رقبای قدرتمندی چون فورد جی‌تی جدید به رقابت بپردازد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات