تماشا کنید: جابجایی یک توپ تنها با استفاده از حرکات بدن

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
تله کینسیس به توانایی روانی فرد در اثرگذاری بر سامانه‌ی فیزیکی بدون هیچ برهم‌کنش فیزیکی گفته می‌شود که البته تنها در جهان علمی تخیلی واقعیت دارد. فناوری اما از دیگر سو روز به روز در حال نزدیک کردن دنیای ما به دنیای داستان‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی است. در ادامه با ما باشید تا با یکی از مثال‌های جالب از این دست آشنا شوید.
تبلیغات

در ویدیوی زیر می‌توانید مهندس مایکروسافت، آقای Mike Taulty که در گروه توسعه دهندگان شرکت مشغول فعالیت است را ببینید که بدون دست زدن به توپ، آن را تنها با اشارات دست حرکت می‌دهد.

توپی که مشاهده کردید Sphero نام دارد و یک ربات اسباب بازی محصول شرکت Orbotix است که می‌توان آن را با استفاده از یک تلفن هوشمند یا تبلت توسط اتصال بلوتوث حرکت داد. حتما تاکنون با کینکت مایکروسافت هم آشنا شده‌اید، حسگری با قابلیت تشخیص حرکات بدن از راه دور که اخیرا نسخه 2 SDK آن نیز منتشر شده است. این نسخه‌ی جدید کیت توسعه دهندگان نرم افزاری این امکان را می‌دهد که بتوان از کینکت‌های نسل دو در رایانه‌های شخصی بهره برد.

آقای Taulty هم با استفاده از همین ابزار و یک کینکت رابط کاربری جدیدی را برای کار کردن با توپ رباتیک طراحی کرد که در نتیجه آن، می‌تواند بدون دست زدن به چیزی توپ رباتیک را حرکت دهد. این سامانه با توجه به استفاده از فناوری حسگرهای پیشرفته‌ی کینکت نسخه‌ی دو می‌تواند دقت بسیار بالایی را به دست دهد.

این سامانه با بهره گیری از حسگرهایی دقیق‌تر می‌تواند تا 6 اسکلت مجزا را تشخیص دهد. همچنین در هر انسان تا 25 مفصل را ردگیری می‌کند ونقاط ردگیری شده به صورت کاملا خودکار تصحیح و پایدار می‌شوند. ضمن اینکه گستره‌ی ردگیری نیز وسیع تر شده است. تمامی این بهبود‌های اعمال شده در نسل دوم حسگرهای کینکت این امکان را به توسعه دهندگان می‌دهد که بتوانند رابط‌های کاربری بسیار دقیق‌تر و تعاملی‌تری را طراحی کنند.

لینک دانلود

جالب اینجاست که تنها کاری که لازم بود تا این مهندس انجام دهد، توسعه‌ی چند خط کد جاوا اسکریپت بود و پس از آن او قادر بود تا توپ جادویی را از راه دور به سادگی هرچه تمام به حرکت در بیاورد. اگر می‌خواهید در مورد نحوه‌ی انجام این کار توسط این مهندس بیشتر بدانید به این آدرس بروید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات