تماشا کنید: سری ویدیوهای Smart Tips قابلیت‌های اختصاصی تلفن G3 را به نمایش می‌گذارند

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
ال‌جی همچون سایر تولیدکنندگان گوشی‌های‌هوشمند پرچمدار خود را با قابلیت‌های کاربردی فراوانی روانه‌ی بازار می‌کند. این کمپانی با انتشار ویدئوهایی با عنوان Smart Tip شماری از قابلیت‌های منحصر بفرد پرچمدار جدید خود، جی۳ را نمایش داده است.
تبلیغات

ال‌جی هر سال نسل جدید پرچمدار خود را با عنوان سری جی روانه‌ی بازار می‌کند. این کمپانی امسال، جی۳ را به‌همراه شماری از بهبود‌ها و قابلیت‌های ویژه روانه‌ی بازار کرد. پیشتر در مقالات «ترفندهای کاربردی برای استفاده مفید‌تر از جی 3» قسمت اول و دوم برخی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های رابط کاربری جی 3 را مورد بررسی قرار دادیم. حال ال‌جی سری ویدیوهای کوتاهی با نام Smart Tips را منتشر کرده که با تماشای آنها می‌توانید با ویژگی‌های اختصاصی رابط کاربری ال‌جی آشنا شوید.

QuickCircle

یکی از چندین قابلیت ویژه‌ی جی۳ که دسترسی به امکانات این گوشی را تسهیل می‌کند، QuickCircle است. QuickCircle اینترفیس دایره‌ای جی۳ است که در زمان استفاده از کاور این کمپانی با پنجره‌ی دایره شکل، نمایان می‌شود. ال‌جی این قابلیت را در جی۲ با نام QuickWindow، با الهام گرفتن از کاور سامسونگ که S-View نام دارد، روانه‌ی بازار کرد.

ال‌جی برخلاف هموطن خود، سامسونگ، به‌جای ایجاد امکان مشاهده‌ی شماری از اعلانیه‌ها و پشتیبانی محدود از اپلیکیشن‌ها، امکان تعامل بیشتری را از طریق این پنجره در اختیار کاربران گذاشت. QuickCircle پنجره‌ی جدیدی را به سمت استفاده از قابلیت‌های گوشی در زمان قفل بودن صفحه‌ی نمایش یا زمانی که کاور روی صفحه‌ی نمایش را پوشش داده، گشوده است. از جمله‌ی قابلیت‌هایی که می‌توان با استفاده از QuickCircle استفاده کرد باید به ارسال و دریافت پیام، امکان برقراری تماس‌های صوتی، استفاده از دوربین و شماری از قابلیت‌های دیگر اشاره کرد. ال‌جی درصدد توسعه‌ی هرچه بیشتر SDK اینترفیس QuickCircle برای استفاده توسط سایر تولیدکنندگان اپلیکیشن‌ها است.

دانلود ویدیو

Smart Notice

پیش از معرفی رسمی جی۳، شایعات مختلفی در مورد توسعه‌ی یک قابلیت هوشمند برای یادگیری رفتار کاربران منتشر شده بود. Smart Notice را باید در حکم Google Now برای ال‌جی عنوان کرد. این قابلیت که پیشتر در زومیت به معرفی کامل آن پرداختیم، در قالب یک ویجت در صفحه‌ی Home جی۳ قرار گرفته و تمامی عادت‌ها و اعمال انجام شده با گوشی را تحت نظر می‌گیرد. زمانی که گوشی اطلاعات مورد نیاز خود را به اندازه‌ی کافی جمع‌آوری کرد، پیشنهاداتی را در زمان کار با گوشی پیش روی کاربر قرار خواهد داد. برای مثال زمانی که تماس دریافتی توسط کاربر پاسخ داده نشده یا از سوی کاربر رد شد، Smart Notice در زمان مناسبی این موضوع را به اطلاع کاربر خواهد رساند. همچنین پیشنهادات ارائه شده توسط Smart Notice‌ نیز هوشمندانه است. برای مثال هنگامی که هوا بارانی باشد، پیشنهاد به‌همراه داشتن چتر توسط این سیستم ارائه خواهد شد.

دانلود ویدیو

Smart Keyboard

ال‌جی هوشمند کردن گوشی‌هوشمند خود را محدود به توسعه‌ی Smart Notice‌ نکرده و کیبورد جی۳ نیز هوشمندتر شده است. کیبورد جدید رابط‌کاربری اپتیموس ال‌جی، الگوی وارد کردن کلمات را فرا خواهد گرفت. برخلاف سایر کیبوردهای موجود با قابلیت یادگیری کلمات مورد استفاده توسط کاربر و حدس زدن آن‌ها در مواقع لزوم، این کیبورد قادر است تا حتی برخی از عادت‌های کاربر همچون فاصله‌‌گذاری بین دو حرف را نیز تشخیص دهد. برای مثال در صورتی که کاربر همیشه بین دو حرف o و i فاصله بگذارد، کیبورد پس از یادگیری، بصورت خودکار این فاصله را بین دو لغت ایجاد خواهد کرد.

دانلود ویدیو

Knock Code

Knock Code را باید شناخته‌شده‌ترین قابلیت تعبیه شده در پرچمداران ال‌جی عنوان کرد. ویژگی ناک‌کد در جی۳ تفاوت عمده‌ای با سایر محصولات ال‌جی دارد. در صورت فعال کردن ناک‌کد در جی۳، کاربر می‌تواند در هر جای صفحه‌ی نمایش و با هر اندازه‌ای الگوی تعیین شده برای بازکردن قفل را وارد کند. برای مثال می‌توان در گوشه‌ی سمت راست صفحه‌ی نمایش، الگوی مورد نظر را با هر مقیاسی وارد کرد.

دانلود ویدیو

Guest Mode

ویژگی Guest Mode یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که جی۳ با آن همراه شده. اگر دوست ندارید تا گوشی خود را به هر علتی در اختیار دیگران قرار دهید، می‌توانید با فعال کردن Guest Mode، نگرانی‌تان را از بابت دسترسی به اطلاعات شخصی یا اپلیکیشن‌هایی که دوست ندارید دیگران ببیند، برطرف کنید. حالت مهمان استفاده از الگوی ناک‌کد، صفحه‌ی Home و اپلیکیشن‌های خاص را با نظارت شما در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

دانلود ویدیو

Dual Window

قرارگرفتن دو پنجره‌ در کنار هم، قابلیتی است که ال‌جی آن را از محصولات سامسونگ به عاریه گرفته. برای استفاده از این ویژگی باید کلید Back بصورت ممتد فشار داده شود. دراین حالت پنجره‌ی Multi Window نمایش داده خواهد شد. از لیست اپلیکیشن‌های نمایش داده شده می‌توان دو مورد را برای نمایش در کنار هم انتخاب کرد. متاسفانه لیست اپلیکیشن‌های که می‌توان از آن‌ها با این روش استفاده کرد، چندان گسترده نیست.

دانلود ویدیو

نظر شما درباره قابلیت‌های جی 3 چیست؟ آیا آنها را مفید می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات