سامسونگ دوربین ۳۶۰ درجه سه‌بعدی «Beyond» را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ از دوربین ۳۶۰ درجه‌ی Project Beyond با قابلیت ضبط ویدئو به شکل سه‌بعدی رونمایی کرد. «بیاوند» مجموعه‌ای از ۱۶ دوربین است که برای استفاده در هدست واقعیت مجازی Gear VR ساخته شده است.
تبلیغات

Beyond از ۱۶ دوربین با رزولوشن فول‌اچ‌دی تشکیل شده که نمای ۳۶۰ درجه را پوشش داده و قادر است تصاویر را بصورت سه‌بعدی ثبت و به هدست واقعیت مجازی Gear VR استریم کند. مجموع ۱۶ دوربین موجود به‌همراه قابلیت ثبت تصاویر سه‌بعدی، جمع‌آوری چندین گیگاپیکسل داده را در هر ثانیه ممکن کرده است. پاراناو میستری، قائم‌مقام مدیرعامل سامسونگ در بخش تحقیق و توسعه، در مورد بیاوند می‌گوید:

دوربین بیاوند تجربه‌ی جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این دوربین از قابلیت‌هایی چون ایجاد ارتباط سریع، لنز‌های فوق عریض و همچنین برجسته‌کردن عمق برخوردار است. سامسونگ تاکید کرده که این دوربین یک نمونه‌ی مفهومی نیست و می‌توان از آن استفاده کرد. میستری وجود این دوربین را برای هدست واقعیت مجازی گیر وی‌آر بسیار حیاتی دانست و گفت:

با استفاده از ویدئوهای بیاوند در گیر VR، احساس می‌کنید که در آن مکان حضور دارید.

دوربین بیاوند قادر است ویدئوی سه‌بعدی ضبط شده را با اتصال به هدست واقعیت مجازی Gear VR، بدون لگ منتقل کند. سامسونگ مدعی است که بیاوند نخستین دوربین ۳۶۰ درجه با قابلیت ثبت تصاویر سه‌بعدی با رزولوشن فول‌اچ‌دی است. برای استفاده از این دوربین، باید آن را روی سه‌پایه‌ی مخصوص قرار داد.

لینک دانلود

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و تاریخ عرضه‌ی این دوربین ارایه نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات