تماشا کنید: پرینتر سه‌بعدی ارزان و کوچک iBox Nano

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
تا به امروز پرینترهای سه‌بعدی مختلفی برای کاربردهای گوناگون معرفی شده‌اند، اما هیچ‌یک ارزان و ساده نبوده‌اند. iBox Nano پرینتری سه‌بعدی است که برای عوض کردن قواعد در این حوزه معرفی شده است.
تبلیغات

توسعه‌دهندگان پرینتر سه‌بعدی iBox Nano مدعی‌ هستند که هرچند این محصول اولین پرینتر سه‌بعدی مبتنی بر رِزین نیست، اما ارزان‌ترین پرینتر سه‌بعدی است که تولید و معرفی شده است. علاوه بر قیمت پایین باید به صدا و وزن کم این چاپگر سه بعدی نیز اشاره کرد. توسعه‌دهندگان با استفاده از راهکارهایی چون استفاده از ال‌ای‌دی به جای لامپ‌های DLP و همچنین بهره‌گیری از ماژول‌های اَکریلیک برای ساخت پرینتر، موفق به کاهش سایز و همچنین وزن iBox Nano شده‌اند. اما چه دلایلی تولید این پرینتر سه‌بعدی را توجیح کرده است؟ مطمئنا بسیاری از کاربران خانگی با خرید پرینترهای سه‌بعدی در پی تولید اشیا با سایز بزرگ نیستند، از این‌رو این پرینترِ یک و نیم کیلویی با ابعاد ۴ در ۴ در ۸ اینچ می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

اما سهولت استفاده از این پرینتر سه‌بعدی تنها به بعد سخت‌افزاری محدود نبوده و توسعه‌دهندگان، کارآیی این پرینتر را از جنبه‌ی نرم‌افزاری نیز تسهیل کرده‌اند. به‌واسطه‌ی وجود قابلیت ارتباط بی‌سیم، می‌توان با انواع ابزارها و تنها با استفاده از مرورگر به این پرینتر دسترسی پیدا کرده و شی مورد نظر خود را خلق کرد. این پروژه هم‌اکنون در کیک‌استارتر به انتظار تکمیل سرمایه‌‌ی اولیه ۳۰۰٫۰۰۰ دلاری است.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات