تماشا کنید: ۵ کاری که افراد موفق به صورت روزمره انجام می‌دهند

یک‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
در یک روز کاری شما کار‌های زیاد برای انجام دارید: جواب دادن به تعدادی ایمیل، کار بر روی پروژه‌های باقی‌مانده از قبل، حضور در جلسات متعدد روزانه و هر چیز دیگری که رئیس از شما توقع انجامش را دارد یا به گردن شما می‌اندازد. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید یک شخص پر بازده و بهره‌ور چگونه فعالیت‌های روزانه خود را می‌چیند تا به همه امور برسد؟
تبلیغات

انسان‌هایی که بازده بالا و بهره‌وری زیاد دارند قطعا از وقت خود به شکلی عالی و با کیفیتی بالا استفاده می‌کنند. اما این توضیح بسیار کلی است و نمی‌توان از آن برداشت چندانی داشت. به همین خاطر در ادامه ویدیویی را می‌توانید تماشا کنید که ویژگی‌های مهم یک شخص پر بازده و بهره‌ ور را به تصویر می‌کشد و با ذکر نمونه، ۵کاری که افراد خلاق، بهره‌ور و پر بازده هر روز انجام می‌دهند را نشان می‌دهد.

مواردی که در ویدیو گفته می‌شود:

۱. شروعی با آرامش: در ویدیو گفته می‌شود که حتما سعی کنید روز خود را با آرامش شروع کنید؛ شاید برای برخی بازی انگری بردز اثر گذار باشد (نمونه‌ای از مدیریت روحیه) و برای برخی چنان موثر نیافتد. در هر صورت اگر قصد دارید فردی پر بازده باشید، حتما روز خود را با شادی و شعف شروع کنید تا بهره‌وری شما در کار افزایش پیدا کند.

۲. برای چک کردن ایمیل‌ها عجله نکنید: بسیاری از ما پس از بیدار شدن از خواب، سریعا به سمت اکانت ایمیل خود می‌رویم و ایمیل‌های جدید را بررسی می‌کنیم. در ویدیو گفته می‌شود، چک کردن ایمیل‌ها نه تنها حجم کاری شما را در ابتدای روز زیاد می‌کنند بلکه با اینکار ممکن است کنترل آن روز خود را از دست بدهید. برای ثابت کردن مضرات چک کردن ایمیل، یک مطالعه صورت گرفته و ثابت شده که اعتیاد به بررسی دائم اینباکس ایمیل می‌تواند از اعتیاد به سیگار و الکل نیز وخیم‌تر شود. پس بگذارید اینباکس شما چند ساعتی منتظر بماند!

۳. اولویت‌بندی وظایف: به جای اینکه در تعجب بمانید این همه وظایف و مسئولیت سر کار را چگونه انجام دهید، بهتر است از همان اول از خود بپرسید: چقدر زمان می‌برد تمام این کارها انجام شود؟ زمانی که شما در محل کار سپری می‌کنید، با ارزش است، پس باید زمان خود را تنها صرف کار‌هایی کنید که واقعا اهمیت دارند.

۴. کاهش حواس‌پرتی: لپ‌تاپ، گوشی هوشمند، تبلت و همه سرویس‌های و اپلیکیشن‌های موجود در آن‌ها می‌توانند دلیل حواس‌پرتی شما و در نتیجه کم شدن بازده شما شوند. اگر واقعا در یک محل نمی‌توانید تمرکز کنید و جلوی حواس پرتی خود را بگیرید، پس مکان خود را تغییر دهید.

۵. To-Do لیست بسازید: سازمان‌دهی کار‌هایی که در یک روز باید انجام دهید قطعا می‌تواند بر کیفیت کار شما اثر مثبت بگذارد. همچنین باعث آرامش خیال شما در خانه می‌شود و به نوعی وظایف خانه و محل کار را هر کدام در دو کفه ترازو می‌گذارد.

برای توضیحات تکمیلی و دیدن مثال‌های بیشتر از کار‌های روزانه افراد خلاق و بهره ور توصیه می‌کنم ویدیو زیر را مشاهده کنید:

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات