گوگل مخفیانه در حال کار روی سیستم تحویل بسته با پهپاد است

شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
به نظر می‌رسد آسمان آینده با حضور پهپادهای گوگل اندکی شلوغ‌تر خواهند شد.
تبلیغات

The Atlantic گزارش می‌دهد که گوگل طی ۲ سال گذشته در حال کار روی سیستم حمل و تحویل مرسولات خود بر پایه‌ی پهپادها بوده که بعنوان یکی از پروژه‌های آزمایشگاه داخلی Google X در دست توسعه قرار داشته است. آزمایشات مربوط به این برنامه‌ی رازآلود در استرالیا به انجام رسیده که دلیل اصلی انتخاب این کشور، قوانین منعطف‌تر آن در خصوص پرواز پرنده‌های هدایت‌پذیر از راه دور بوده است.

پهپاد توسعه داده شده توسط گوگل ترکیبی از یک هواپیما که بصورت عمودی پرواز می‌کند و یک هلی‌کوپتر است تا بتواند حرکات افقی را نیز به انجام برساند. ویدیوی فوق به خوبی پرنده‌ی گوگل را در عمل به نمایش می‌گذارد. هنگام تحویل یک بسته، بخش حمل بار توسط یک افسار به پایین فرستاده شده و زمانی که بسته به سلامت به زمین امن رسید، افسار جمع شده و پهپاد به حرکت خود ادامه خواهد داد.

آمازون نیز از مدت‌ها پیش اعلام کرده که تصمیم دارد محصولات خود را به کمک پهپاد به مشتریان تحویل دهد. بنابراین بزودی آسمان پر از مرسوله‌های پر سر و صدایی خواهد شد که به این سو و آن سو پرواز کرده و شاید هم در این میان گاهی با یکدیگر تصادف کنند و قطعات مجانی آن‌ها نصیب مردم شود!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات