تماشا کنید: الگوی مهاجرت بشر در طول ۲۶۰۰ سال گذشته چگونه بوده است؟

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
سفر، مفهومی است که از اولین روز خلقت با انسان‌ها همراه بوده است. در صورتی که به تاریخ بنگریم، ادوار مختلف که با دگرگونی‌ها و تحولاتی همراه شده، غالباً با سفری همراه شده است. اما الگوی سفر و مهاجرت افراد شناخته شده در جهان چگونه است؟ گروهی از دانشمندان این الگو را با بررسی زندگی ۱۲۰٫۰۰۰ نفر از مشاهیر استخراج کرده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که گفتیم بسیاری از سفرها و مهاجرت‌های انجام شده در طول تاریخ توسط مشاهیر زمان منجر به تحولاتی در جهان شده است که سرنوشت تاریخ جهان را جابه‌جا نموده. شاید سفر را بتوان یکی از اصلی‌ترین مجراهای شناخت تاریخ اعصار و قرون گذشته نامید، چراکه یکی از راه‌های شناخت گذشته، سفرنامه‌هایی است که توسط دانشمندان، تاریخ‌نویسان یا نویسندگان به رشته‌ی تحریر درآمده است.

لینک دانلود ویدئو

گروهی از دانشمندان به بررسی تاریخ و همچنین مکان تولد و مرگ 120,000 تن از مشاهیر جهان در بازه‌ی تاریخی 2600 سال گذشته پرداخته‌اند که ماحصل آن در ویدئویی 5 دقیقه‌ای منتشر شده است. این ویدئو با تمرکز مهاجرت اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تولید شده است که به‌روشنی می‌توان در آن تاثیر فناوری و پیشرفت دانش بشری را روی الگوهای سفر ساکنین این مناطق مشاهده کرد که منجر به افزایش جمعیت در شهر‌های مقصد شده است. همچنین در این ویدئو علاوه بر الگوی مهاجرتی افراد شاهد بیان دلایل مهاجرت افراد نیز هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات