تماشا کنید: ویژگی‌های Android Wear، سیستم‌عامل جدید گوگل برای ساعت‌های هوشمند

جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
گوگل اواخر اسفندماه از سیستم‌عامل Android Wear پرده برداشت که نسخه‌ای سبک‌ و بهینه‌شده از اندروید بوده و مخصوص ابزارهای پوشیدنی، خصوصاً ساعت‌های هوشمند تهیه شده است. در ویدیویی که در ادمه مطلب آمده، به تفصیل، به هر یک از ویژگی‌های Android Wear پرداخته شده است.
تبلیغات

در این فیلم آقای تیموتی جردن، به توضیح عناصر رابط‌کاربری می‌پردازد و توضیح می‌دهد که چرا نمی‌توان آیکون‌ها و فضای کلی سیستم‌عامل تلفن را به طور مستقیم بر روی ساعت‌های هوشمند استفاده کرد.

Android Wear، مانند نسخه‌ی اصلی اندروید، از فرمان‌های صوتی پشتیبانی می‌کند و پس از گفتن عبارت OK Google، می‌توان از تلفن درخواست کرد تا کاری را انجام دهد (مانند نمایش وضعیت آب و هوا، اطلاعات پرواز، پخش موسیقی، جستجو در وب و غیره). رابط‌کاربری این بخش، همانند Google Now و بر پایه‌ی نمایش به صورت کارت است.

گوگل SDK ویژه‌ای ارائه کرده تا توسعه‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های خود را برای سیستم‌عامل جدید بهینه کنند. آقای جردن در این ویدیو توضیح می‌دهد این اپلیکیشن‌ها چطور می‌توانند اطلاع‌رسانی‌ (نوتیفیکیشن)های خود را به سمع و نظر کاربر برسانند.

هدف اصلی از این فیلم کوتاه، معرفی و برجسته کردن ویژگی‌های اساسی و اصلی Android Wear، پیش از به بازار آمدن محصولاتی چون G Watch ال‌جی و Moto 360 موتورولا است.

لینک دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات