بررسی ویدیویی هواوی پی ۴۰ پرو

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی پی ۴۰ پرو جدیدترین پرچم‌دار سری P در بازار جهانی به‌شمار‌ می‌آید که از سخت‌افزار بسیار قدرتمند، طراحی زیبا، کیفیت ساخت مثال‌زدنی و اتصال 5G و شارژدهی مطلوب بهره می‌برد.
تبلیغات

از سال ۲۰۱۶ و با آغاز همکاری هواوی و برند لایکا، کیفیت عکاسی در سری P به‌طرز چشمگیری افزایش یافت و توانست به یکی از گزینه‌های برتر برای عکاسی موبایل تبدیل شود. همه‌چیز برای هواوی عالی پیش می‌رفت تا اینکه دعوای تجاری چین و آمریکا گریبان‌گیر هواوی شد و تحریم‌های اعمال‌شده از استفاده از سرویس‌های گوگل در گوشی‌های این شرکت جلوگیری کرد. پی 40 پرو نخستین‌بار در تاریخ گوشی‌های سری P بدون سرویس‌های گوگل و با اتکا بر پلتفرم HMS ‌فروخته می‌شود.

تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

نمایشگر تمام‌صفحه‌ی هواوی پی ۴۰ پرو پیش‌از هرچیز دیگری نظر را به‌خود جلب می‌کند. درست مثل یک آبشار، نمایشگر ۶٫۵۸ اینچی P40 Pro از هر چهار طرف گوشی خمیده شده و روی هر چهار لبه آمده است. فقط چهار گوشه‌ی قاب آلومینیومی هستند که مثل چهار تکه سنگ در آبشاری بزرگ از حضور آب بی‌نصیب مانده‌اند؛ بنابراین، نمایشگر پی ۴۰ پرو نزدیک به ۹۲ درصد از کل فضای جلویی گوشی را دراختیار دارد و باقی‌مانده هم به بریدگی دوربین‌های سلفی و چهار گوشه برمی‌گردد.

قلب تپنده‌ی هواوی پی ۴۰ پرو کرین ۹۹۰ است؛ پردازنده‌ای که سپتامبر ۲۰۱۹ در دو نسخه‌ی 4G‌ و 5G و با شعار تبلیغاتی «بازاندیشی در تکامل» معرفی شد و درابتدا به فبلت میت ۳۰ قدرت بخشید. درحالی‌که هواوی از Kirin 990 5G به‌عنوان نخستین سیستم-روی‌-یک‌-چیپ 5G پرچم‌دار با لیتوگرافی 7nm+ EUV یاد می‌کند، نسخه‌ی 4G‌ این پردازنده دقیقاً از همان لیتوگرافی هفت‌نانومتری عادی TSMC به‌کاررفته در تولید کرین ۹۸۰ بهره می‌برد. کرین ۹۹۰ نسخه‌ی 5G و 4G به‌ترتیب ۱۰٫۳ و ۸ میلیارد ترانزیستور در بطنشان دارند.

مهندسان هواوی در پیکربندی دوربین هواوی پی ۴۰ پرو درمقایسه‌با نسل گذشته تغییری ایجاد نکرده‌ و درعوض، ماژول‌های به‌کاررفته را ارتقا داده‌اند. دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۴۰ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو و حسگر سه‌بعدی TOF ماژول‌هایی هستند که به دوربین پشتی پی ۴۰ پرو قدرت می‌بخشند. گوشی پرچم‌دار هواوی مانند گذشته از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های سلفی استفاده می‌کند، با این تفاوت که اکنون ماژول سه‌بعدی IR TOF برای سنجش عمق و هویت‌سنجی درکنار دوربین سلفی به‌چشم می‌خورد.

دیدگاه شما درباره‌ی این گوشی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات