گزارش زومیت از افتتاح سایت 5G همراه اول و آزمایش سرعت

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مراسم رونمایی از سومین سایت 5G اپراتور اول در تهران با حضور اصحاب رسانه برگزار و همراه اول موفق به ثبت رکورد ۳٫۶۳۳ گیگابیت بر ثانیه شد.
تبلیغات

آئین رونمایی از سایت 5G همراه اول در برج ستاره ونک، روز ۱۰ اسفند با حضور جمعی از مدیران ارشد اپراتور اول، کارشناسان حوزه ارتباطات و اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش زومیت، نخستین سایت‌های همراه اول ۴ اسفند در مشهد افتتاح شدند. همراه اول در نظر دارد پس از تهران و طی روزهای آتی، در اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز سایت‌ 5G تأسیس کند.

گزارش ویدیویی

تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول، با بیان اینکه یکی از فناوری‌هایی که مجبور هستیم به سمتش برویم 5G است، گفت:

به‌هیچ‌وجه کار نمایشی در همراه اول انجام ندادیم و تا جایی‌ که می‌شد از شبکه 4G و 4.5G نهایت استفاده را کردیم و الان نیاز داریم به 5G و بر همین اساس نخستین سایت نسل پنجم را در جوار حرم علی ابن موسی‌الرضا(ع) و دیگری را در نقطه دیگری از مشهد راه‌اندازی کردیم. تا انتهای سال علاوه بر تهران، در اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز سایت‌هایمان را روشن می‌کنیم و خدمت واقعی را دراختیار مشترکانمان می‌گذاریم که هر کسی دسترسی به این شبکه داشته باشد، قابلیت اتصال و استفاده از سرعت‌های این نسل را دارد.

مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول، به‌عنوان سخنران دیگر این مراسم با بیان اینکه مسیر سختی در توسعه فناوری 5G طی کردیم، اظهار کرد:

هم‌اکنون ۵۰ نفر در همراه اول مسلط بر فناوری 5G هستند؛ در حالی‌که سال ۹۳ و دربرابر تکنولوژی‌های قبلی مدت‌ها طول کشید تا بتوانیم بر KPI آن مسلط شویم.آنتنی که ما در مشهد استفاده کردیم، آنتن تولید داخل بود و این برای ما ارزشمند است که از یک تولیدکننده داخلی برای راه‌اندازی 5G استفاده کردیم. اصلاً نمی‌خواهیم وارد میدان مسابقه سرعت شویم؛ زیرا در این صورت در حق 5G جفا کرده‌ایم.
اسکرین شات از تست سرعت فناوری 5G همراه اول در ایران

همراه اول پیش از مراسم، سرعت ۳٫۸ گیگابیت بر ثانیه را به‌ دست آورد و در حضور خبرنگاران، سرعت ۳٫۲ تا ۳٫۶ به دست آمد. مشترکان همراه اول که دارای گوشی 5G هستند، می‌توانند در نقاط تحت پوشش همراه اول از اینترنت 5G بهره‌مند شوند؛ سایر مشترکان همراه اول که گوشی 5G ندارند، ازطریق مودم و سرویس وای‌فای می‌توانند از نسل پنجم ارتباطات بهره ببرند.

به نظر شما چه آینده‌ای در انتظار شبکه‌ی 5G در ایران است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات