تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به گوشی وان ایکس 9 اچ تی سی

سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
اچ‌تی‌سی در MWC 2016 دست خالی نبود و گوشی میان‌رده‌ی فلزی با نام وان ایکس 9 معرفی کرد که در ادامه نگاه نزدیکی به آن خواهیم داشت.
تبلیغات

اچ تی سی در کنگره‌ی جهانی موبایل با چند گوشی میان‌رده و هدست واقعیت مجازی خود حضور داشت. مهم‌ترین گوشی نیز شاید وان ایکس ۹ باشد که قرار است به زودی وارد ایران شده و قیمتی رقابتی داشته باشد.

در قسمت جلوی این گوشی‌هوشمند نمایشگر ۵.۵ ایچی IPS‌ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل وجود دارد. اچ‌تی‌سی سه دکمه‌ی خازنی را در زیر نمایشگر قرار داده که این بر خلاف طراحی‌های اخیر این شرکت است؛ چرا که در آن‌ها شاهد دکمه‌های روی نمایشگر بودیم. البته به نظر می‌رسد دلیل استفاده از این دکمه‌های خازنی علاقه‌ی بازارهای آسیایی به این دکمه‌ها باشد که گویا وان ایکس ۹ هم برای آسیا برنامه‌ی ویژه‌ای دارد. طراحی اسپیکرها هم به گونه‌ای است که روی لبه‌های بالایی و پایینی گوشی قرار گرفته‌اند. 

ابعاد این گوشی هوشمند ۱۵۳.۹ در ۷۵.۹ در ۷.۹۹ میلی‌متر است که با این ابعاد، اچ‌تی‌سی موفق شده نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۷۱.۳۸ درصدی را بدست بیاورد؛ نسبتی که برای گوشی های امروزی عملکرد متوسطی محسوب می‌شود. 

گوشی HTC وان ایکس ۹ به سیستم روی یک چیپ هلیو ایکس ۱۰ مدیاتک با ۸ هسته که روی فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز است که البته این محصول از کارت حافظه‌ی خارجی هم پشتیبانی می‌کند. 

دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال در پشت این گوشی هوشمند قرار دارد و قابلیت ثبت تصاویر RAW و ویدیوهای 4K را به کاربر می‌دهد. در قسمت جلویی نیز دوربین ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده است. در ادامه می‌توانید نگاه نزدیک زومیت به گوشی HTC One x9 را مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات